جمشید حمزه زا،ده رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: هتل‌ها در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ باز هستند و این رزروها بدون هیچ محدودیتی انجام می شود.

هتل‌های هیچ شهری در نوروز ۱۴۰۰ تعطیل نیست/ نحوه رزرو هتل‌ها برای نوروز اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران ایران درباره رزروهای نوروزی هتل در سال ۱۴۰۰ گفت: هتل‌های کشور از هم اکنون رزروهای نوروزی خود را آغاز کرده‌اند. این رزروها بدون هیچ محدودیتی در همه شهرهای ایران انجام می‌شود.

وی افزود: ستاد کرونا محدودیت‌های بین شهری با خودروی شخصی را اعلام کرده است اما سفرهای ریلی و هوایی همچنان انجام می‌شود. اکنون همه هتل‌ها در همه شهرهای کشور فعال هستند مگر آنکه مدیر هتلی بخواهد فعلاً فعالیت نکند مانند برخی از هتل‌های شهر مشهد که مالک تصمیم گرفته فعلاً مهمان نپذیرد اما ستاد کرونا اعلام نکرده تعطیل شود. در واقع ستاد کرونا هتل‌های هیچ شهری را تعطیل نکرده است.

وی افزود: کنسلی رزروهای عید نوروز با سال گذشته تفاوت‌هایی دارد. سال پیش به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعلام تعطیلی هتل‌های همه شهرهای کشور توسط ستاد مبارزه با این بیماری، هتل‌ها مبلغ کنسلی مسافران را پرداخت کردند. اما امسال مسافر با علم به شیوع کرونا اقدام به رزرو هتل می‌کند. بنابراین اگر اتاقی را کنسل کند تابع دستورالعمل و شیوه نامه رزرو مراکز اقامتی خواهد بود و بر اساس آن باید جریمه کنسلی را بپردازد. مگر اینکه ستاد کرونا اعلام کند، هتل‌های یک شهری تعطیل شود. در آن صورت هم باید جلسه‌ای برگزار شده و تصمیم گیری شود. البته ما امیدوار هستیم در عید ۱۴۰۰ هیچ شهری و در پی آن هیچ هتلی تعطیل نشود.

افزایش نرخ نداریم

رئیس جامعه هتلداران ایران همچنین درباره افزایش نرخ اتاق هتل‌ها در عید ۱۴۰۰ گفت: هیچ افزایش نرخی نخواهیم داشت و همه هتل‌های کشور با همان نرخ سال ۹۹ اقدام به رزرو کرده‌اند.

حمزه زاده افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر هتل‌ها متضرر شده‌اند حتی خیلی از آنها اکنون نیز از جیب شأن هزینه اداره هتل را می‌پردازند. دولت نیز در این زمینه حمایتی نکرده است، بسته‌های حمایتی اعلام شده از سوی دولت نه تنها سودی نداشته بلکه آسیب ما را بیشتر هم کرده است. به طور مثال اعلام کردند که هتل‌ها شامل امهال مالیاتی می‌شوند و این امهال از اسفند تا اردیبهشت خواهد بود. به این معنی که می‌توان مالیات را قسط بندی کرد اما اکنون نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه با گذشت چند ماه باید ۱۰ درصد جریمه به دلیل ندادن مالیات بپردازیم. قطعاً اگر می‌دانستیم چنین اتفاقی خواهد افتاد هیچ وقت امهال مالیاتی را نمی‌پذیرفتیم. غیر از آن سازمان تأمین اجتماعی بابت امهال بیمه کارکنان دو درصد جریمه برای هتل‌ها در نظر گرفته است. این همان حمایت دولت از بخش خصوصی است!

وزارت بهداشت برای اسکان بیماران در هتل‌ها احساس نیاز نکرد

وی درباره پذیرش بیماران کرونایی در هتل‌ها که قرار بود در هماهنگی با وزارت بهداشت انجام شود، نیز گفت: با وزارت بهداشت جلساتی در این باره داشتیم قرار شد فهرست هتل‌هایی که اعلام آمادگی کرده‌اند بیماران کرونایی را بپذیرند، به آنها ارائه کنیم. این کار انجام شد اما بعد از انجام مدتی آنها اعلام نیاز نکردند و هیچ هتلی میزبان بیماران کرونایی نبود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید