محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات اعلام کرد که از فردا نخستین ایستگاه استفاده عمومی از 5G در تهران افتتاح خواهد شد.

استفاده از 5G با گوشی‌های معمولی از فردا /چطور می‌توان از هات‌اسپات 5G استفاده کرد؟

به گزارش  سلامنو به نقل از همشهری آنلاین،محمد جواد آذری جهرمی در توئیتر خود اعلام کرد: «از فردا، استفاده‌ی عمومی از 5G ایرانسل در پارک آب و آتش تهران میسر خواهد بود و ان‌شاالله آن‌را افتتاح خواهم کرد. پس از آزمونهای موفق در مراکز دانشگاهی، نسل پنجم تلفن همراه به صورت عمومی هم در دسترس همه خواهد بود. مشهد، کیش و شیراز اهداف بعدی در اسفند.»

این ایستگاه در واقع چهارمین سایت 5G ایران به حساب می‌آید که در هفته ایران دیجیتال افتتاح می‌شود. سه سایت قبلی در مراکز تحقیقاتی،دانشگاهی و ساختمان مرکزی ایرانسل افتتاح شده بودند و استفاده عمومی از آنها میسر  امکان نداشت. نکته مهم اما درباره سایت جدید در پارک آب و آتش امکان استفاده عمومی از آن حتی با گوشی‌هایی است که از نسل پنجم ارتباطات پشتیبانی نمی‌کنند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده حتی کاربرانی که گوشی تلفن‌همراهشان قابلیت اتصال به شبکۀ نسل پنج را نداشته باشد هم می‌توانند به صورت Hotspot و با استفاده از پوشش مودم وای فای 5G ایرانسل، تفاوت در سرعت را تجربه کنند. 

برای بسیاری از مردم عادی احتمالا در شرایط فعلی اقتصادی خریدن گوشی‌های نسل جدید موبایل با قیمت‌های گرانی که دارند ممکن نیست اما با همین گوشی‌های فعلی از فردا می‌توان سرعت بالا و تاخیر پایین 5G را تجربه کرد. 

در حقیقت با راه‌اندازی این هات‌اسپات مردم با همین  گوشی‌های فعلی یا تبلت و لپتاپ‌شان می‌توانند به صورت وای‌فای به شبکه 5G وصل شوند و تجربه سرعت بالای موبایل را تجربه کنند. هر چند در کشورهای دیگر جهان روی اینترنت ثابت سرعت‌های بسیار بالا تست شده اما شبکه 5G قرار است بالاترین سرعت را برای اینترنت همراه تامین کند و علاوه بر این میزان تاخیر در ارتباط را به شدت کاهش دهد. گسترش این نسل جدید ارتباطات همراه که انقلابی در جهان به حساب می‌آید که می‌تواند به گسترش اینترنت چیزها در کشور کمک شایانی کند. 

  • چطور می‌توان از هات‌اسپات 5G استفاده کرد؟

 برای استفاده واقعی و بدون نیاز به هات‌اسپات از شبکه 5G نیاز به تعویض سیم‌کارت‌های موبایل و همچنین در اختیار داشتن گوشی‌های با قابلیت پشتیبانی از این نسل وجود دارد. به زودی به زودی گوشی‌های 5G خیلی بیشتر از اکنون و با قیمت‌های ارزان‌تر در دسترس قرار می‌گیرند. اما برای استفاده از هات‌اسپات 5G کافی‌ است در پارک آب و آتش با موبایل،تبلت یا لپتاپ معمولی خود دنبال اتصال وای‌فای مرتبط به شبکه 5G ایرانسل بگردید که در منطقه‌ای خاص از پارک آنتن‌دهی دارد. با این اتصال ساده می‌توانید سرعتی را تجربه کنید که احتمالا هیچ وقت تاکنون در اپراتورهای موبایل و اینترنت ثابت کشور ندیده‌اید. به تازگی در ساختمان مرکزی ایرانسل  سرعت دانلود  ۳ تا ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه هم با سایت 5G این اپراتور ثبت شده است. 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید