مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرد که قیمت بلیت هواپیما در نوروز افزایش نمی‌یابد.

تکلیف افزایش قیمت بلیت هواپیما در نوروز ۱۴۰۰ مشخص شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «مقصود اسعدی سامانی» از توافق شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر عدم افزایش نرخ بلیت در ایام نوروز خبر داد.

وی گفت: شرکت‌ها تابع نرخ بلیت مصوب سازمان هواپیمایی کشوری خواهند بود.

 دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی توضیح داد: در ایام نوروز افزایشی در نرخ بلیت هواپیماها رخ نخواهد داد. شرکت‌های هواپیمایی با وجود خسارت‌هایی که ناشی از کرونا متحمل شدند، همچنان مطابق نرخ مصوب سازمان هواپیمایی کشوری اقدام به فروش بلیت خواهند کرد.

سامانی تأکید کرد: گزارش خسارت‌های ناشی از کرونای ایرلاین‌ها، به‌ویژه به دلیل استفاده از ظرفیت ۶۰ درصد هواپیماها به وزارت راه و شهرسازی تقدیم شده و اکنون ایرلاین‌ها در انتظار تصمیم وزارتخانه در خصوص زیان‌های وارده به شرکت‌ها هستند.

 دبیر انجمن ایرلاین‌های کشور عنوان کرد: شرکت‌های هواپیمایی همچنان پیگیر مسائلی همچون حذف عوارض مضاعف از مجلس شورای اسلامی هستند و این امیدواری وجود دارد که با حمایت از این شرکت‌ها، شاهد افزایش کیفیت خدمات‌رسانی به مسافران در صنعت هوایی باشیم.

به گزارش ایرنا، کرونا میزان سفرهای هوایی را کاهش داده است به طوری که مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران چندی پیش گفت: در۵۰ سال گذشته از میان هشت بحران جهانی صنعت هوایی، بحران کرونا بیشترین تاثیر منفی را به این صنعت وارد کرده است.

سیاوش امیرمکری با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی عملیات هوانوردی دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا افزود: بر اساس گزارش مراجع بین‌المللی، شیوع ویروس کرونا کاهش ۵۰ درصدی تعداد مسافران و کاهش ۶۰ درصدی درآمدهای فرودگاهی را نیز به دنبال داشته است.
وی، زیان وارد شده بردرآمد هوانوردی دنیا در ۶ ماه نخست سال ۲۰۲۰ را ۶ و ۲ دهم میلیارد دلار برشمرد و اظهار داشت: سهم ایران از این زیان، ۶۹ میلیون دلار است و بر اساس پیش‌بینی مراجع بین‌المللی، امسال شاهد کاهش ۵۰ درصدی درآمد هوانوردی دنیا خواهیم بود و تا پایان سال ۲۰۲۴ می‌توان امیدوار بود که به درآمد پایان سال ۲۰۱۹ برسیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید