به گفته سخنگوی کاخ سفید، دولت جو بایدن، رییس‌جمهور جدید آمریکا در نظر دارد تا زندان خلیج گوآنتانامو را تعطیل کند.

تصمیم دولت بایدن برای تعطیلی «زندان گوآنتانامو»

به گزارش سلام نو به نقل از مهر از راشاتودی، پس از گذشت ۱۲ سال از وعده «باراک اوباما» مبنی بر تعطیل کردن زندان خلیج گوآنتانامو، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که دولت «جو بایدن» با هدف تعطیل کردن این زندان تا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری خود وضعیت آن را به دقت بررسی خواهد کرد.

«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال تعطیلی این زندان جنجالی و بحث انگیز- که هم اکنون دارای ۴۰ زندانی است که اکثریت آنها بدون اتهام مشخص و برای مدت زمان نامحدود پشت میله‌های زندان به سر می‌برند- این خبر را اعلام کرد.

ساکی درباره تعطیل کردن این زندان بدون ذکر هیچ‌گونه چارچوب زمانی مشخص گفت: «مسلماً آن یک هدف است و ما این قصد را داریم». وی در ادامه افزود که برای انجام این بررسی به طور کامل و همه جانبه، لازم است که متصدیان تعدادی از مناصب کلیدی در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و وزارت خارجه و وزارت دادگستری تعیین شوند».

گفتنی است که بیانیه کاخ سفید پس از آن منتشر شد که «امیلی هورن» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با رویترز گفت که این شورا «شرایط کنونی که میراث دولت پیشین برای دولت جدید بایدن است را مطابق با هدف بزرگ‌تر ما یعنی بستن گوآنتانامو ارزیابی می‌کند».

هورن در ادامه با خودداری از اظهارنظر در مورد اینکه این فرآیند چه مدت زمان به طول خواهد انجامید، گفت که شورای امنیت ملی آمریکا با وزارت دفاع، وزارت خارجه و وزارت دادگستری و همچنین با مشاوره و رایزنی با کنگره در راستای تعطیل کردن زندان گوآنتانامو همکاری نزدیک خواهد داشت».

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید