با آغاز تزریق واکسن کرونا در سراسر جهان کمی اوضاع نسبت به سابق بهتر شده است و جهان آماده بازسازی عقب‌ماندگی‌ها و ضربات مهلک وارد شده بر اقتصاد است که در دوران کرونا به وجود آمده است.

آینده مسکن در پساکرونا به کدام سو خواهد رفت؟

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، ایران نیزدر این شرایط باید خود را آماده ورود به دوران جدید نماید . شاید کرونا درسی بود که بشر خود را آماده رشد و توسعه با حفظ محیط زیست و تنها دارایی‌اش یعنی زمین نماید. آنچه مسلم است اینکه پیش‌بینی ها حکایت   از رونق بخش مسکن و ساحت و ساز در دوران پس از کرونا دارد. این اتفاق نوید بخش تعادلی در بازار مسکن خواهد بود . تعادلی که به واسطه رشد ساخت و ساز رخ خواهد داد. 

بررسی‌ها نشان می دهد بخش مهمی از ساخت و سازها دردوره شیوع کرونا با هدف پیشگیری از انتقال بیماری تعطیل شد. در برخی دوره‌ ها پروژه‌ های ساخت و ساز حتی با تعطیلی یک ماهه مواجه گردید که در نتیجه تعهدات سازندگان نیز در این شرایط امکان عملی شدن در دوره مشخص شده را نداشت. 

 آنچه مسلم است اینکه اعمال محدودیت و تعطیلی اتفاقی گریزناپذیر بود اما بخش مسکن را با معضلی مهم مواجه ساخت.  تبعات این مساله باید در قوه قضاییه نیز مورد توجه قرار گیرد.

توجه داشته باشید در چنین تعطیلاتی، پیمانکاران و فعالان بخش ساختمان ، به دلیل شکایت‌ها به دادسرا و مراجع قضایی احضار می‌شوند و در برخی موارد ضمانت‌های بانکی این افراد  از سوی کارفرمایان به اجرا گذاشته می شود.بنابراین لازم است در این دوره تعطیلی پیش‌رو فکری به حال سازندگان و پیمانکاران ساختمانی شود.

بی تردید توجه به آسیب کنونی و برنامه‌ریزی برای آینده پیش‌رو می‌تواند از حجم مشکلات تا حد زیادی بکاهد.

بسیاری از پروژه‌های ساختمانی در شرایط کنونی به دلیل بروز بیماری یا مشکلات ناشی از آن ممکن است با تعطیلی کوتاه‌مدت یا بلندمدت روبرو شوند . محاکم قضایی لازم است با در نظر قرار دادن این وضعیت، نسبت به رسیدگی به شکایات اقدام نمایند . پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد پس دوران سخت کنونی، با از میان رفتن بیماری و مهار آن ، پروژه‌های  ع مرانی و سختمان‌سازی با رونقی قابل توجه مواجه می‌ شوند . افزایش قابل توجه قیمت‌ها و تقاضای انباشته نیز سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن را مقبول و اقتصادی کرده است.  شاید فرصت پیش رو برای ایجاد اشتغال در بخش مسکن، فرصتی بی‌نظیر برای بازسازی اقتصاد ایران باشد.

بیت الله ستاریان

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید