حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به شرایط خوب رئیسی برای پیروزی در انتخابات پیش رو گفت: گمانه زنی بر این است که در صورت حضور رئیس فعلی قوه قضائیه در انتخابات و پیروزی او نیکزاد معاون اول رئیس جمهور شود.

معاون اول کاندیداها باید مشخص شود/گفته می‌شود رئیسی برای پست معاون اولی علی نیکزاد را در نظر دارد

اصولگرایان کمافی‌السابق در تردید هستند که آیا به اتحاد انتخاباتی برسند یا نه. به هر حال این طیف سیاسی کهنه‌کار در چند انتخابات گذشته به دلیل چندپارگی شکست‌های بزرگی را متحمل شده است.

به گزارش سلام نو، حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این باره اظهار کرد: آرایش سیاسی اصولگرایان در 2 تشکیلات ائتلافی موازی شکل گرفته است. یکی از تشکیلات تشکل‌های سیاسی حول محور روحانیت و دیگری تشکل‌های مردمی حول محور ائتلاف نیروهای انقلاب است تا بتوانند سرمایه اجتماعی بیشتری را در جامعه ساماندهی کنند. البته این 2 تشکیلات در نهایت به یکدیگر متصل و با هم متحد می‌شوند و از یک نامزد واحد حمایت خواهند کرد. به همین دلیل می‌توان گفت در حال حاضر فضای انتخاباتی اصولگرایان شرایط خوبی دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به مباحثی درباره کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، در انتخابات 1400 گفت: آنهایی که می‌گویند ما از یک نامزد مورد توافق به وحدت می‌رسیم معتقدند آقای رئیسی می‌تواند این وفاق را ایجاد کند. اما عده‌ای هم می‌گویند، ما ابتدا به یک گفتمان مشترک برسیم و بعد هر فردی که مجموعه انتخاب کرد و به جمع‌بندی رسید و مصلحت بود تحت حمایت همه اصولگرایان قرار گیرد.

او ادامه داد: پایش‌هایی که به صورت مستمر صورت می‌گیرد نشان می‌دهد برخی از اشخاص مثل آقای رئیسی از موقعیت برتری نسبت به دیگران بهره‌مند هستند. به هر حال آقای رئیسی هم پایگاه اجتماعی بیشتری دارد و هم وفاق بر سر ایشان بیشتر است. البته آقای رئیسی تاکنون هیچ موضع مثبتی نسبت به این امر نگرفته است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی توضیح داد: آقای رئیسی در قوه قضائیه مورد تایید مردم قرار گرفته و جامعه از عملکرد او در این قوه رضایت کامل دارد. به همین دلیل پایگاه اجتماعی قابل قبولی برای خود کسب کرده است.

حمیدرضا ترقی در پایان گفت: برای ایجاد مقبولیت لازم باید مشخص شود که رئیسی یا هر کاندیدای دیگری از چه شخصی به عنوان معاون اول می‌خواهد استفاده کند. حدس و گمان‌ها گواه آن است که ایشان برای پست معاون اولی علی نیکزاد را در نظر دارد.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید