نوآم چامسکی فیلسوف آمریکایی گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا تهدید آغاز یک جنگ هسته‌ای را افزایش داد.

چامسکی: ترامپ عامل نابودی بسیاری از چیزهای مفید برای بشریت بود
به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نوآم چامسکی فیلسوف آمریکایی، در گفتگو با شبکه «سکولار تاک» ترامپ را نابود کننده بسیاری از چیزهای مفید برای بشریت دانست. 

او گفت: دونالد ترامپ سبب نابودی بسیاری از چیزهای مفید برای بشریت شد.

مجری برنامه از او پرسید: اگر جو بایدن از اجرای دستورالعمل‌های سوسیال دموکرات خودداری کند، آیا شما در این باره نگرانید که یک نسخه کارآمدتر از ترامپ بر سر کار آمده است که می‌تواند سبب شود کشور بیش از پیش راستگرا شود؟

چامسکی در پاسخ گفت: "این احتمال زیاد است و ما نباید کفایت و شایستگی‌های ترامپ را دست کم بگیریم. او یک نابغه سیاسی بود. او در روندی به پیروزی رسید که به شدت دشوار بود. این روند شامل یک برنامه قانونی که سبب سرقت از طبقه کارگری و فقیر (جامعه) می‌شد و سبب سرازیر شدن پول به جیب افراد بسیار ثروتمند و شرکت‌ها شد و از سوی دیگر شامل حفظ حمایت‌ها از یک پایگاه مردمی متعصب می‌شود که او با آن‌ها اشتراک نظر دارد. این کفایت مستلزم مهارت است. "

چامسکی افزود: "ترامپ همچنین به صورت بسیار مؤثری در از بین بردن همه چیزهایی که شما در عرصه بین المللی شاهدش هستید، به موفقیت رسید که برای بقای بشریت مفید و گاهی اوقات ضروری است. اقدامات مخرب او بسیار قابل توجه بود. او رژیم کنترل تسلیحاتی را از بین برد. او پول زیادی را به تولید تسلیحات جدید و خطرناک اختصاص داد. او به صورت قابل توجهی تهدید آغاز یک جنگ هسته‌ای را افزایش داد. او احتمال وقوع دیگر مسائل مهم بشری را افزایش داد که شامل وقوع فاجعه زیست محیطی می‌شود. او به سوی به حداکثر رساندن روند استفاده از سوخت‌های فسیلی پیش رفت. از جمله اقدام به شدت مخرب در از بین بردن سیستم قوانینی که سبب کاهش تأثیرات مهلک ناشی از این موضوع می‌شود و ما یک یا دو دهه برای مقابله با این روند وقت نداریم."

او ادامه داد: "اقدام او سبب ایجاد یک تفاوت بزرگ در سازمان جهانی بهداشت شد، سازمانی که وجود آن برای بهداشت و بقای تعداد زیادی از افراد در کشورهای فقیر در جهان در آفریقا، یمن و دیگر نقاط ضروری است. تلاش او برای نابود کردن این گونه مسائل موفقیت آمیز بوده است. بنابراین، کنسرسیوم کووکس که یک کنسرسیوم بین المللی در سراسر جهان محسوب می‌شود که در اصل دست کم به منظور تلاش برای تضمین این موضوع ایجاد شده است که افراد فقیر و نیازمند بتوانند به واکسن دسترسی داشته باشند. آن‌ها تحت انحصار افراد ثروتمند قرار ندارند، اما آن‌ها زیاد موفق نبوده اند، اما دست کم تلاش می‌کردند، اما ترامپ تصمیم گرفت آن را از بین ببرد. "

این فیلسوف آمریکایی گفت: "در حقیقت اگر شما به سراسر جهان نگاهی بیندازید می‌بینید که او همه چیزهایی را از بین برد که به صورت خارق العاده‌ای در خدمت منافع بشری قرار داشتند. همه چیزهایی که می‌توانند به منافع بشری آسیب بزنند او سبب به حداکثر رسیدن تأثیرات آن‌ها شد. سبب آسیب رسیدن به طبقه کارگری و افراد فقیر شد و او این کار را از طریق برنامه‌ای قانونی انجام داد و در عین حال سبب حفظ پایگاه مردمی متعصب شد که حدود نیمی از کشور را تشکیل می‌دهد. " 

چامسکی تصریح کرد: "این بسیار قابل توجه است. این بی کفایتی نیست. این اقدامی به شدت غیرسازنده و مخرب است، اما کسی دیگر می‌تواند بیاید و شاید هم کسی بیاید، اما سبب تقویت این روند نشود. این نوعی اقدام مضحک و مبتذل بود که در نهایت سبب دوری جستن افرادی شد که با شور و اشتیاق در حال خدمت کردن بودند. افراد بسیار ثروتمند و شرکت‌ها در نهایت علیه او شدند. این در ۶ ژانویه بسیار قابل توجه بود. این موضوع اساساً از سوی افرادی مشاهده می‌شد که در کشور مؤثر هستند: اتاق بازرگانی، اتحادیه ملی تولید و مدیران اجرایی شرکت‌های بزرگ. همه آن‌ها صراحتاً اعلام کردند: بازی دیگر تمام شده است؛ دیگر برو؛ کافی است! "

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید