توافقات آمریکا با کشورهای السالوادور، هندوراس و گواتمالا موسوم به «کشورهای امن ثالث»، توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور تعلیق شد.

تعلیق توافق مهاجرتی کشورهای امن ثالث توسط جو بایدن

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تارنمای پولیتیکو گزارش داد این تصمیم تازه ترین اقدام دولت بایدن برای بی اثر کردن میراث مهاجرتی دولت ترامپ در خصوص پناهجویان است.

آنتونی بلینکین وزیر خارجه آمریکا تصمیم جدید دولت آمریکا را اعلام کرد که به معنای پایان دادن به سه توافق همکاری در زمینه پناهندگی است که آمریکا درسال ۲۰۱۹میلادی با سه کشور آمریکای مرکزی امضا کرد. به موجب این توافقات از پناهجویان در آمریکا خواسته می شود ابتدا در این سه کشور تقاضای پناهندگی دهند.

این توافقات که به توافقات کشورهای ثالث امن نام گرفته بخشی از تلاش های دولت ترامپ برای کنترل تعداد مهاجران متقاضی پناهندگی در آمریکا بود. به موجب این توافقات آمریکا می توانست مهاجران را به این کشورها را بفرستد.

بلینکین گفت: در راستای نظرات رئیس جمهوری (بایدن) ما به دولت های السالودور، گواتمالا و هندوراس اطلاع دادیم که ایالات متحده این اقدام (تعلیق توافقات) را به عنوان تلاشی برای ایجاد یک رویکرد محترمانه همکاری جویانه و متقابل برای مدیریت مهاجرت در منطقه انجام داده است.

بلینکین در بیانیه ای افزود: توافق با گواتمالا از اواسط ماه ماه مارس(اسفند۹۸) به دلیل همه گیری کرونا متوقف شده است و توافقات با السالوادور و هندوراس هرگز به طور کامل اجرایی نشد.

وزیر خارجه آمریکا گفت: دولت بایدن بر این باور است که راه های مناسب تری برای همکاری با دولت های شریک برای کنترل مهاجرت در این منطقه وجود دارد.

بایدن تاکنون سه دستور اجرایی مربوط به مهاجرت را با تمرکز براصلاح مقررات پناهندگی در آمریکا و نحوه مدیریت مهاجرت از مرز مکزیک را امضا کرده است.

ترامپ از نخستین روزهای روی کار آمدنش مقررات سختگیرانه مهاجرتی را در خصوص هفت کشور عمدتا مسلمان و پناهجویان از مرز مکزیک وضع کرد و خواستار ساخت دیوار در مرز جنوبی آمریکا با مکزیک به بهانه جلوگیری از ورود باندهای تبهکار و مجرمان شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید