شاید مشهورترین تصویر ما از تبریزیان آتش زدن کتاب هاریسون باشد، اما او اقدامات جنجالی کم ندارد. در حالی که هنوز هیچ کشوری و مرکز پزشکی‌ای راهکاری برای کرونا ارائه نداده بود، تبریزیان عسل و سیاه دانه و «داروی امام کاظم و داروی جامع امام رضا و حجامت» را برای پیشگیری و درمان کرونا تجویز کرد.

عباس تبریزیان؛ از توصیه به استعمال روغن بنفشه تا توصیه به نزدن واکسن همجنس‌باز کننده

سلام نو – سرویس اجتماعی: عباس تبریزیان، مدعی طب اسلامی که با سوزاندن کتاب اصول طب داخلی هاریسون در زمستان سال ۱۳۹۸ در بین مردم مشهور شد در تازه‌ترین نظر جنجالی خود مدعی شد که زدن واکسن کرونا باعث تغییر ژنتیک و همجنس بازی می‌شود.

در متنی که از قول او و در کانال تلگرامی منسوب به او منتشر شده آمده است: سعی کنید به کسانی که واکسن می‌زنند نزدیک نشوید، زیرا در واکسن‌ها میکروچیپ تعبیه شده، که این میکروچیپ سبب تغییرات ژنتیکی می‌شود، و انسان را از حالت انسان بودن خارج می‌سازد، و تبدیل به یک ربات تحت کنترل میکند، و ژن ایمان و اخلاق و نجابت را از دست داده و تمایل به همجنس بازی پیدا می کنند . و در نهایت تبدیل به موجودات خطرناک می‌گردند .

عباس تبریزیان کیست؟

عباس تبریزیان متولد سال ۱۳۴۱ است. او خود را پدر طب اسلامی می‌نامد و می‌گوید علم پزشکی امروز دروغ و فریب است و دستیابی به علم طب همانند فقه است و درمان بیماری‌ها را باید از قرآن و احادیث استخراج کرد.

تبریزیان که از زمان شیوع کرونا با نظرات جنجالی خود به شدت مشهور شده بارها با شکایت روبه‌رو شده است، اما به فعالیت خود ادامه داده است. این در حالی است که وزارت بهداشت به عنوان مرجع پزشکی و درمانی کشور از سال ۱۳۹۶ فعالیت او و شاگردانش را غیرقانونی دانست و خواستار توقف فعالیت آن‌ها شد. با این حال نه تنها فعالیت آن‌ها متوقف نشد بلکه دکانِ فروش محصولاتشان نیز روز به روز گسترش یافت.

او حامی دعا درمانی است و معتقد است زمان برگشت به طب اسلامی فرا رسیده است و بایستی با جایگزین کردن طب اسلامی به جای پزشکی مدرن به کمک مردم رفت.

به نوشته راه دانا تبریزیان در سخنان که در سال ۹۴ در یزد مطرح کرد با حمله به طب مدرن، داروهای شیمیایی را عامل ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها ذکر کرد و گفت: امروزه رحم را به خاطر خون‌ریزی شدید خارج می‌کنند در حالی که با دو گیاه شناخته شده که با هم ترکیب می‌شوند به راحتی این بیماری درمان می‌شود.

از آتش زدن هریسون تا روغن بنفشه

شاید مشهورترین تصویر ما از تبریزیان آتش زدن کتاب هاریسون باشد، اما او اقدامات جنجالی کم ندارد. در حالی که هنوز هیچ کشوری و مرکز پزشکی‌ای راهکاری برای کرونا ارائه نداده بود، تبریزیان عسل و سیاه دانه و «داروی امام کاظم و داروی جامع امام رضا و حجامت» را برای پیشگیری و درمان کرونا تجویز کرد.

عباس تبریزیان؛ از توصیه به استعمال روغن بنفشه تا توصیه به نزدن واکسن همجنس‌باز کننده

او در کانال تلگرامی خود با حمله به علم پزشکی نوشت: «درمان و پیشگیری سخت نیست ولی بشر سواد ندارد. علم فقط نزد اهل بیت. غربی‌ها جهل‌شان را به رخ ما نکشند.» او ۱۳ روش درمانی دیگر برای درمان کرونا معرفی کرد، که یکی از آن‌ها این بود که «موقع خواب یک پنبه آغشته به روغن بنفشه در مقعد بگذارید.» این توصیه بسیار جنجالی شد و واکنش‌های بسیاری در پی داشت.

او پس از بسته شدن دفترش در قم کرونا را انتقام خدا از این شهر دانست و در کانال تلگرامی خود نوشت: قم، آیت الله تبریزیان را علی‌رغم اخلاص و درمان مجانی و یک سال داروی مجانی به مردم شریف ایران و حوزه تقدیم شد، اذیت کرد، حرف‌های عجیب و غریب زدند و این انتقام خداوند است که قم را متلاشی کرد.

انتقادات از تبریزیان

تاکنون به جز چهره‌های پزشکی و علمی، روحانیون و علمای برجسته قم نیز طب اسلامی را نفی کرده‌اند. آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید مطرح قم تأکید دارد که مجموعه‌ای به نام طب اسلامی وجود ندارد و تنها اشاراتی در قرآن و روایت اسلامی به پیشگیری از بیماری و درمان آن شده است، اما آن‌ها را نمی‌توان به صورت یک علم مطرح کرد. آیت الله فاطمی نیا نیز طب اسلامی را دروغ بزرگ دانسته‌اند. حضرات آیات سید کمال حیدری و جوادی آاملی نیز به طور جدی با طب اسلامی مخالفت کردند.

سید محمدعلی ایازی مدرس حوزه علمیه خراسان نیز همانند کردن علم طب و فقه را مغالطه دانسته است. ایازی گفته فقه مستند به آیات قطعی قرآن و احادیث معتبر است و حدیث معتبری درباره تجویز دارو برای بیماری وجود ندارد.

با وجود مخالفت چهره‌های ارشد پزشکی و روحانیت با تبریزیان، او همچنان آزادانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد، مسئله‌ای که سؤال‌های بسیاری ایجاد کرده است. این سؤال‌ها وقتی پررنگ می‌شود که آثار مخرب اظهارات امثال تبریزیان در زمان کرونا را در نظر بگیریم، توصیه‌هایی که از ماسک نزدن شروع و به واکسن نزدن ختم شده است. آیا بالاخره قوه قضاییه به ماجرای تبریزیان ورود می‌کند و جلوی اظهارات بی‌حساب و کتاب او را می‌گیرد؟

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید