رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: جهان غرب هیچ تدبیری برای مقابله با اسلام‌هراسی اتخاذ نمی‌کند.

اردوغان: عده‌ای تلاش می‌کنند با اتهامات بی اساس ترکیه را تسلیم کنند

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه شامگاه شنبه در سخنانی گفت کسانی که نتوانستند ترکیه را در لیبی، سوریه، دریای اژه، شرق مدیترانه و در قره باغ به زانو در آورند٬ هم اکنون در تلاش هستند با ادعاها و اتهامات بی اساس این کشور را تسلیم کنند.

وی که در نشستی در استانبول صحبت می‌کرد،  به شیوع ویروس کرونا در این کشور اشاره کرد و گفت که ترکیه روند شیوع این ویروس را که بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان را نیز تحت تاثیر قرار داده با موفقیت مدیریت کرد.

اردوغان اضافه کرد که در دوران شیوع ویروس کرونا بزرگترین عملیات انتقال شهروندان در تاریخ ترکیه انجام شده و بیش از 100 هزار شهروند ترکیه‌ای از 141 کشور جهان به این کشور انتقال یافته‌اند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه سخنانش با انتقاد از رویکرد اسلام هراسانه در کشورهای غربی گفت که جهان غرب همچنان به عدم اتخاذ تدابیری برای مقابله با این تهدید فزاینده ادامه می‌دهد.

کشورهای اروپایی طی سال‌های اخیر با افزایش روند اسلام هراسی مواجه هستند و بسیاری از مسلمانانی که در کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند با تهدیدها و مشکلات متعددی از سوی افراد و گروه‌های افراطی مواجه هستند به گونه‌ای که  افزایش جنایات علیه مسلمانان و اسلام هراسی در آلمان موجب نگرانی مسلمانان مقیم این کشور شده است.

آلمان با بیش از 80 میلیون نفر جمعیت، پس از فرانسه دومین جمعیت مسلمان در اروپای غربی را دارد. در میان 4.7 میلیون مسلمان این کشور، 3 میلیون نفر اصالتا ترکیه‌ای هستند.این کشور طی سالهای اخیر شاهد رشد نژادپرستی و اسلام هراسی بوده است که با تبلیغات گروه‌های نئونازی و حزب راست افراطی «ای دی اف» تقویت می‌شود.

از سوی دیگر برخی مقامات اروپایی با اظهارات و سخنان خود روند اسلام هراسی را در کشورهای خود تشدید داده‌اند.

 چندی پیش به دنبال اقدام تکراری نشریه «شارلی ابدو» فرانسه، خشم جامعه مسلمانان برانگیخته شد اما ماکرون به جای عذرخواهی از مسلمانان در پی افزایش احساسات ضد فرانسوی در میان کشورهای اسلامی،  در توئیتر به دو زبان عربی و انگلیسی و در حمایت از این اقدام موهن به بهانه آزادی بیان گفته بود که هیچ چیزی سبب عقب‌نشینی فرانسه نخواهد شد. 

انتهای پیام/.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید