سخنگوی مرکل، صدراعظم آلمان می‌گوید ما همواره معتقد بوده‌ایم که استقرار سربازان آمریکایی اینجا در آلمان به امنیت اروپا و ترانس-آتلانتیک خدمت می‌کند و بنابراین در راستای منافع دوجانبه ما است.

ابراز خرسندی آلمان از تصمیم بایدن مبنی بر توقف خروج سربازان آمریکایی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دولت آلمان از تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا برای متوقف کردن رسمی طرح خروج سربازان آمریکایی از آلمان استقبال کرده و گفت، مستقر بودن این سربازان در آنجا "در راستای منافع دوجانبه است".

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سال گذشته میلادی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد قصد خارج ساختن حدود ۹۵۰۰ تن از حدود ۳۴۵۰۰ سرباز آمریکایی مستقر در آلمان را دارد اما این طرح خروج هرگز به شکل عملی آغاز نشد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرده این طرح خروج تا زمانی که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا حضور سربازان آمریکایی در سراسر جهان را مورد بررسی قرار می‌دهد، متوقف می‌شود.

استفن سایبرت، سخنگوی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان به خبرنگاران در برلین گفت: دولت آلمان از اعلام این تصمیم استقبال می‌کند.

او اظهار کرد که "ما با دولت جدید آمریکا در خصوص برنامه‌های دیگرش در تماس باقی خواهیم ماند."

سایبرت بیان کرد: ما همواره معتقد بوده‌ایم که استقرار سربازان آمریکایی اینجا در آلمان به امنیت اروپا و ترانس-آتلانتیک خدمت می‌کند و بنابراین در راستای منافع دوجانبه ما است.

وی افزود: ما بسیار زیاد برای این همکاری نزدیک و چند دهه‌ای با نیروهای آمریکایی که در آلمان مستقر هستند، ارزش قائل بوده‌ایم.

سایبرت همچنین در پاسخ به این که آیا آلمان پیشنهادهای ملموسی برای قانع کردن آمریکا به منظور خارج نکردن سربازانش مطرح می‌کند، گفت که برلین تحولات را دنبال خواهد کرد اما "این که این بررسی‌ها چطور به پیش بروند یک موضوع داخلی آمریکا است".

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید