احمد شریف، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات می‌گوید: در حال حاضر شخصیت‌های محوری و وحدت‌ساز در جریان اصولگرا حضور ندارند و بسیاری از آن‌ها دعوت حق را لبیک گفته‌اند و از همین رو احساس می‌کنم که بعید است اصولگرایان در این دوره به وحدت برسند.

تجربه نشان داده اصولگرایان خود را از پیش برنده انتخابات می‌دانند/جریان نزدیک به قالیباف این دوره را برای رسیدن به پاستور بسیار مناسب می‌داند

به گزارش سلام نو، احمد شریف، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان گفت: الان در مرحله تشکیل و انتخاب اسم و اعلام به وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب هستیم، یعنی فرم‌های لازم تکمیل شده و باید فرمی که احزاب عضو نهاد اجماع ساز آن را امضا کردند به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ارائه داده و به طور رسمی فعالیت آن آغاز شود. فکر می‌کنم احتمالا این هفته یا هفته آینده این نهاد به طور رسمی شروع به کار کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا این نهاد تغییرات خاصی نداشته است؟ گفت: تغییرات خاصی نداشته و همانند قبل اعضای شورای هماهنگی تشکیل دهنده آن هستند، به اضافه ۱۵ نفر که به عنوان مشاور در این تشکیلات حضور دارند.

شریف با اشاره به وضعیت وحدت در جریان اصولگرا بیان کرد: تجربه نشان داده که اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری به سختی به وحدت می‌رسند و در چندین دوره انتخاباتی هم که برگزار شده ما شاهد تشتت آرا در بین اصولگرایان بودیم، علت این است که گمان می‌کنند اصلاح طلبان حضور کم‌رنگی خواهند داشت و از همین رو خود را از پیش برنده انتخابات می‌دانند و چون رقابت را در درون جریان اصولگرایی تلقی می‌کنند هر طیفی به گمان خودش فرد مورد نظر خود را مستحق برای ریاست جمهوری می‌داند، از همین رو نیز افراد بسیاری در اصولگرایان برای ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده اند.

فعال اصلاح طلب تاکید کرد: الان شخصیت‌های محوری و وحدت ساز در جریان اصولگرا حضور ندارند و بسیاری از آن‌ها دعوت حق را لبیک گفته اند و از همین رو احساس می‌کنم که بعید است اصولگرایان در این دوره به وحدت برسند.

او افزود: در یک مقطع زمانی در جریان اصولگرایی جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم محور بودند، ولی از زمان انتخابات سال ۹۲ محوریت خود را از دست دادند و گروه‌های دیگری این ابتکار عمل را در دست گرفتند و حتی در یک مقطعی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام کرد که اقدام به معرفی نامزد نخواهد کرد، معتقدم که احزاب نزدیک به طیف پایداری با توجه به کثرت خودشان در مجلس بتوانند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند و بتوانند بسیاری از احزاب و شخصیت‌های اصولگرا را جذب کنند. البته جریان نزدیک به قالیباف هم فعالیت بسیاری داشته و این دوره را برای رسیدن به پاستور بسیار مناسب می‌داند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید