به گفته مذاکره‌کننده ارشد دولت کابل، این تیم در جریان نشست مجازی با نمایندگان ناتو، پیرامون روند صلح گفت و گو رایزنی کردند.

مذاکره‌کنندگان دولت کابل با نمایندگان ناتو نشست مجازی برگزار کردند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تیم مذاکره کننده دولت کابل پس از این گفتگو که روز دوشنبه انجام شد، گفت: محمد معصوم استنکزی، مذاکره کننده ارشد دولت کابل از جامعه بین‌الملل به ویژه کشورهای عضو ناتو بابت حمایت از روند صلح افغانستان و تاکید آنها بر توقف خصومت قدردانی کرد و گفت که مذاکرات صلح آنطور که باید، سریع نیست و آتس بش باید بر اساس خواسته‌های مردم افغانستان در نظر گرفته شود.

اعضای تیم مذاکره کننده دولت کابل همچنین درباره همکاری ناتو در حمایت از حقوق بشر، حقوق زنان و حقوق اقلیت‌ها در افغانستان و ضرورت اعلام یک آتش بس دائم گفتگو کردند.

آمریکا هنوز درباره حضور نیروهایش در افغانستان و در بحبوحه مذاکرات در جریان با طالبان تصمیم نگرفته و نگران عدم رعایت به تعهدات در توافق صلح بین دو طرف در فوریه سال گذشته میلادی از سوی طالبان است.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی، مقام‌های ناتو پیش بینی می‌کنند که نیروهای ائتلاف می‌توانند در ماه آوریل در افغانستان باقی بمانند که این امر توافق نامه بین دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده با مذاکره کنندگان طالبان را نقض می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید