به دنبال عملیات هماهنگ شده در میانمار، ارتش این کشور بامداد دوشنبه رهبران حکومت غیرنظامی را بازداشت کرد.

ارتش میانمار قدرت را در دست گرفت / آنگ‌سان‌سوچی بازداشت شد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر به نقل از الجزیره، ارتش میانمار بامداد دوشنبه «آنگ سان سوچی» رهبر غیر رسمی این کشور را به همراه شماری از مقامات بلندپایه حزب «اتحادیه ملی برای دموکراسی» بازداشت کرد.

در پی این بازداشت‌ها، ارتش میانمار که پیش از این با ادعای بروز تقلب انتخاباتی گسترده در انتخابات پیشین خواستار تحقیق در این باره شده بود، با بازداشت این مقامات غیرنظامی قدرت را در میانمار در دست گرفت و در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

در یک سخنرانی ویدئویی که از شبکه تلویزیونی وابسته به ارتش میانمار پخش شد، اعلام گردید که قدرت به «مین آنگ هلاینگ» فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور منتقل شده است.

علاوه بر بازداشت رهبر حزب حاکم میانمار سیاستمداران ایالات و مناطق و همچنین فعالان سیاسی سرشناس این کشور نیز بازداشت شده‌اند، شبکه‌های مخابراتی (تلفن همراه و ثابت) با اختلال مواجه شده و برنامه‌های رسانه رسمی میانمار نیز قطع شده‌اند.

گفتنی است، بامداد دوشنبه سخنگوی حزب حاکم «اتحادیه ملی برای دموکراسی» در میانمار اعلام کرد که همزمان با تشدید تنش‌ها میان مقامات حزب مذکور با فرماندهان ارتش و تشدید نگرانی‌ها از وقوع یک کودتای نظامی در این کشور «آنگ سان سوچی» رهبر غیررسمی میانمار به همراه شماری از مقامات بلندپایه حزب حاکم بازداشت شدند.

سخنگوی حزب حاکم میانمار اعلام کرد که این مقامات بلندپایه بامداد دوشنبه توسط نیروهای ارتش میانمار بازداشت شدند.

سخنگوی حزب «اتحادیه ملی برای دموکراسی» با اعلام این خبر به خبرگزاری رویترز گفت: «می‌خواهم به مردم کشورمان بگویم که شتابزده واکنش نشان ندهند و از آنها می‌خواهم که مطابق با قانون عمل کنند». وی در ادامه گفت پیش بینی می‌کند که او هم به زودی بازداشت شود.

بازداشت سان سوچی، رهبر حزب حاکم میانمار و شماری دیگر از مقامات این حزب پس از آن روی داد که ارتش این کشور بر درخواست خود جهت انجام تحقیقات در مورد بروز تقلب در انتخابات سال گذشته پافشاری می‌کرد.

گفتنی است، حزب «اتحادیه ملی برای دموکراسی» در انتخابات ماه نوامبر با اختلاف آرای چشمگیری پیروز شد، اما به اتهام عدم اعطای حق به رأی دهندگان در این منطقه پرتنش مورد انتقاد گسترده گروه‌های راست گرا قرار گرفت.

گروه اپوزیسیون و متحد با ارتش میانمار نتایج این انتخابات را به چالش کشید، و ارتش میانمار نیز چند هفته پیاپی ادعا می‌کرد که تخلفات گسترده انتخاباتی به وقوع پیوسته و اینکه ۸.۶ میلیون مورد تقلب پیدا کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید