قرار است روز دوشنبه جو بایدن، رئیس‌جمهور جدید آمریکا مهم‌ترین بخش‌های سیاست خارجی خود را اعلام کند.

رونمایی جو بایدن از سیاست خارجی دولت جدید آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، یکی از مقام‌های ارشد رسمی دولت آمریکا از بازدید احتمالی بایدن از وزارت امور خارجه برای تشکر کردن از کارمندان این وزارتخانه خبر داد و اعلام کرد رئیس جمهوری در بخشی از این دیدار درباره سیاست‌های خارجی دولت خود اظهار نظر خواهد کرد. انتظار می‌رود او چند فرمان اجرایی هم در حوزه تعامل با جهان صادر کند؛ از جمله تلاش برای به هم رساندن خانواده‌هایی که در جریان اجرای دستور مهاجرتی دونالد ترامپ از هم جدا افتاده‌اند.

بایدن در نخستین روزهای حضور در قدرت در سیاست خارجی خود با چند چالش بسیار مهم پیش رو دارد؛ ایران، روسیه، چین، کره شمالی و جنگ افغانستان که آتش آن درست پاییز ۲۰ سال پیش شعله‌ور شد. او در رقابت‌های انتخاباتی منتقد جدید و شدید برخی رویکردهای ترامپ در سیاست خارجی بود و برخلاف سلف خود وعده داد جای رویارویی و برخورد، از راه دیپلماسی و سیاست وارد تعامل با ایران شود.

از دیگر وعده‌های انتخاباتی بایدن ادامه سیاست بنیادی ترامپ در برابر چین بود. رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد همچنان دولتمردان چینی را به چالش بکشد و قدرت برتر ایالات متحده را به همتای خود در آسیای دور یادآوری کند. بایدن در نشست معرفی اعضای گروه سیاست خارجی خود گفته بود: «آمریکا بازگشته و آماده رهبری دوباره جهان است. ما می‌خواهیم بار دیگر بالای میز بنشینیم.»

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید