بنابر اعلام سفیر تونس در سازمان ملل متحد، شورای امنیت موافقت خود را با تصویب قطعنامه‌ تمدید حکم نیروی صلح‌بان این سازمان در قبرس به مدت شش ماه دیگر اعلام کرد.

تمدید ۶ماهه حکم نیروهای صلح‌بان در قبرس

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طارق الادب که در ماه ژانویه رئیس شورای امنیت سازمان ملل است، بعد از رای گیری انجام شده در روز جمعه گفت: نتیجه این رای گیری به این شرح است؛ پیش نویس قطعنامه ۱۵ رای مثبت کسب کرد. پیش نویس قطعنامه به اتفاق آرا تصویب شد.

پیش نویس این قطعنامه از سوی انگلیس تهیه شده و منعکس کننده حمایت شورای امنیت از فعالیت نیروی صلحبان سازمان ملل در قبرس است. این ماموریت در سال ۱۹۶۴ با هدف جلوگیری از نزاع میان یونان و قبرس ترک‌نشین تشکیل شد.

این سند از قصد دبیرکل سازمان ملل برای تشکیل یک "نشست مثبت پنج سازمان ملل" با رهبران دو جامعه قبرس و قدرتهای تضمین‌کننده در سریعترین زمان ممکن استقبال می‌کند.

قبرس در سال ۱۹۷۴ بین دو جامعه ترک نشین و یونانی نشین و بعد از حمله ترکیه به این جزیره به منظور حمایت از ترکهای قبرس، تقسیم شد. این حمله در پی قیامی از سوی یونانی‌های قبرس که منجر به تغییر دولت شد رخ داد. در سال ۱۹۸۳ جمهوری ترک قبرس شمالی اعلام استقلال کرد اما بجز ترکیه از سوی کشور دیگری به رسمیت شناخته نشده است. سازمان ملل برای آنکه واسطه یک مذاکرات اتحاد مجدد در قبرس شود تلاش کرده اما این تلاش شکست خورده و جدیدترین دور مذاکرات در سال ۲۰۱۷ به بن بست خورد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید