با افزایش نگرانی‌ها درباره احتمال حمله رژیم صهیونیستی به شهر مرزی رفح، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا راهی آمریکا شد.

سفر پنج روزه بورل به آمریکا با هدف توقف جنگ غزه

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، طبق این بیانیه، بورل در این سفیر پنج روزه قرار است با مقام‌های بلندپایه آمریکا و سازمان ملل متحد در نیویورک و واشنگتن گفت‌وگو کند.

بر اساس برنامه اعلام شده، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امشب با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، در مورد تحولات غرب آسیا، به ویژه بحران انسانی در غزه و تلاش‌های دیپلماتیک برای توقف جنگ در این باریکه گفت‌وگو خواهد کرد.

وی فردا (سه شنبه) در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد سخنرانی و سپس در جلسه مطبوعاتی حاضر خواهد شد. این مقام اروپایی سپس راهی واشنگتن می‌شود تا با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره جنگ غزه و تحولات بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو کند.

ملاقات با اعضای کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا و سخنرانی در دانشگاه جورج تاون از دیگر برنامه‌های سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به آمریکا عنوان شده است.

این سفر درحالی انجام می‌شود که نگرانی‌ها در غرب درباره احتمال حمله رژیم صهیونیستی به شهر مرزی رفح در جنوب غزه بالا گرفته است.

ایالات متحده به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی درباره تبعات این اقدام هشدار داده و دبیرکل سازمان ملل هم گفته است که رفح در معرض تهدید جدی قرار دارد.

در همین حال رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طرح حمله به رفح را یک تهدید واقعی دانست و گفت که این امر، بخشی از برنامه رژیم صهیونیستی برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان است.

محمود عباس، تصریح کرد: مسئولیت چنین اقدامی تماماً به گردن رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا است و شورای امنیت سازمان ملل باید مداخله کند. اکنون وقت آن است که همه مسئولانه رفتار کرده و با خلق یک نکبت جدید مقابله کنند؛ امری که تمامی منطقه را درگیر جنگ‌های بی‌پایان خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی با حمایت تمام قد غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است.

این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۱ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۲ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید