اواخر هفته گذشته،شهرستان میبد در استان یزد به‌عنوان شهر بدون طلاق در کشور معرفی شد در حالی که واقعه طلاق در این شهرستان در سال ‌جاری فقط یک روند منفی داشته اما متوقف نشده است.

شهر بدون طلاق در ایران، میبد نیست

به‌گزارش سلام نو به نقل از همشهری، اواخر هفته گذشته بوعلیرضا آقایی، رئیس بنیاد صیانت از خانواده دادگستری شهرستان میبد در حاشیه نشست آسیب‌های اجتماعی از توقف طلاق در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: «با تلاش‌ نهادهای دولتی و مردمی و بنیاد صیانت از خانواده دادگستری در ۱۰‌ماه امسال نسبت به ۱۰‌ماه سال گذشته، پرونده‌های طلاق متوقف و آمار ازدواج ۱۸درصد افزایش یافته است.»
این خبر میبد را به‌عنوان نخستین شهر بدون طلاق مطرح کرد و مورد استقبال هم قرار گرفت. هر چند این اتفاق در شهر میبد با جمعیت بیش از ۱۰۰هزار نفر و وجود تعداد قابل‌توجهی ساکنان غیربومی کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. پیش از انتشار خبر روابط‌عمومی ثبت احوال میبد اعلام کرد: «فقط در فصل بهار آمار طلاق در شهرستان میبد حدود ۲۰مورد بود و خبر منتشر شده احتمالا برداشت اشتباه از صحبت‌های دبیر صیانت از خانواده بوده است.» همچنین براساس اعلام روابط‌عمومی ثبت احوال یزد، در سالی که کرونا مانع از برگزاری مراسم و تشریفات عروسی در کشور شده است، آمار ازدواج در شهرهای مختلف استان برخلاف روند کاهشی یک دهه گذشته، رشد مثبت داشته است و البته روند منفی ثبت طلاق در کل استان را هم شاهد هستیم. در میبد هم آمارها حاکی از آن است که واقعه طلاق در سال‌جاری فقط یک روند منفی و کاهشی ۷درصدی نسبت به سال گذشته داشته و از ابتدای امسال حدود ۱۰۰طلاق در این شهرستان ثبت شده است. البته آمار ازدواج در این شهرستان هم در این مدت با استقبال قابل توجه جوانان میبدی به تشکیل خانواده رشد داشته است؛ اتفاقی که به تأکید مسئولان نتیجه شرایط کرونا و ممنوعیت برگزاری مراسم و تشریفات پرهزینه ازدواج است که موجب شده جوان‌ها با حداقل هزینه، زندگی مشترکشان را آغاز کنند. حسن زارعی، رئیس ثبت احوال میبد هم در این‌باره عنوان کرد: آمار ازدواج در این شهرستان طی ۹‌ماه امسال ۴۲۴مورد بوده است که نسبت به ۳۴۵مورد سال۹۸ رشد ۲۳درصدی دارد. همچنین طی این مدت ۹۳مورد طلاق در دفاتر ثبت شده که نسبت به‌مدت مشابه سال قبل کاهش ۷درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید