محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات اخیر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه جدید آمریکا نوشت: حالا، چه کسی باید قدم اول را بردارد؟

هیچ‌گاه شکست حداکثری ترامپ را فراموش نکنید

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری در واکنش به اظهارات شب گذشته آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نوشت: بررسی واقعیت برای آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا؛ آمریکا بود که برجام را نقض کرد، راه غذا و دارو را برای ایرانیان بست، پایبندی به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را تنبیه کرد، ایران با وجود آن آشفتگی به برجام پایبند بود و تنها اقدامات چاره ساز مقرر(در برجام) را انجام داد. 

ظریف افزود: حالا، چه کسی باید قدم اول را بردارد؟ هیچ گاه شکست حداکثری ترامپ( رئیس جمهور پیشین آمریکا) را فراموش نکنید. 

اظهارات ظریف در پی این مطرح می شود که بلینکن در نشست خبری خود اظهار کرد: بایدن بسیار شفاف است. اگر ایران به تعهدات خود ذیل توافقنامه هسته‌ای عمل کند، آمریکا نیز برمی‌گردد.

او ادامه داد: اگر ایران به برجام برگردد و پایبند باشد، ما یک تیم تخصصی برای گفت‌وگو درباره بازگشت به این توافق تشکیل می‌دهیم. آن زمان همراه با متحدان خود از برجام به عنوان سکویی برای حل موضوعات دیگر استفاده خواهیم کرد. اما تا آن زمان فاصله زیادی وجود دارد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید