معمولا دولت در پایان بهمن ماه عیدی کارکنان را به همراه حقوق آن ماه پرداخت می کند و رقم نهایی عیدی در هیات دولت مورد بررسی و تصویب می شود.

مبلغ و زمان پرداخت عیدی کارمندان دولت در سال ۹۹/ احتمال تغییر مبلغ عیدی وجود دارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، برآوردهای اولیه دولت برای عیدی امسال کارکنان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده ولی ممکن است در جریان بررسی در هیات دولت این رقم دستخوش تغییراتی شود.

بر اساس ماده(۷۵) قانون مدیریت خدمات کشوری امتیاز میزان عیدی پایان سال کارمندان و بازنشستگان معادل ۵۰۰۰ است. این امتیاز در ضریب سالانه حقوق در نهایت تعیین کننده میزان عیدی کارکنان است.

این در حالی است که طبق پیش بینی دولت در بودجه امسال، عیدی کارکنان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده بود.

پایان بهمن ماه معمولا زمانی است که دولت همراه پرداخت حقوق این ماه، عیدی کارکنان را نیز پرداخت می کند، بنابراین رقم نهایی عیدی در هیات دولت مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و از سوی سازمان برنامه و بودجه تامین مالی و پرداخت می شود.

اینکه عیدی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بیشتر باشد موضوع بعیدی نیست ، در سال گذشته نیز رقم عیدی در بودجه یک میلیون و ۸۰ هزار تومان پیش بینی شده بود ولی در نهایت هیات دولت رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را مصوب کرد و پرداخت شد که البته دلیل این رشد ۱۲۰ هزار تومانی این بود که با توجه به افزایشی که در حقوق رخ داده بود میزان عیدی هم رشد کرد.

همچنین میزان عیدی برای سال آینده یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان  پیش‌بینی شده است.

مروری بر پرداخت عیدی در سال های اخیر نشان می دهد که در سال ۱۳۹۰ مبلغ ۳۵۰ هزار تومان، ۱۳۹۱ ، ۴۰۲ هزار تومان، ۱۳۹۲ ، ۵۰۳ هزار تومان، ۱۳۹۳ ، ۶۰۳ هزار تومان، ۱۳۹۴ ، ۶۸۸ هزار تومان، ۱۳۹۵ ، ۷۷۰ هزار تومان، ۱۳۹۶، ۸۵۰ هزار تومان و ۱۳۹۷ مبلغ ۹۳۲ هزار و ۲۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۱۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • ناشنا IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    9 0
    دولت جیب مارو نزنه عیدی نمیخواهیم با یک و دویست تو این تورم میشه بازار رفت واسه بچه هات میشه چیزی خرید بسه دیگه اموال بیت المال و دولت و مردم خوردین کم نیست ازخدا هم که ترس ندارین اصلا خدا رو نمیشناسین واسه شما دولت مردان فقط پول مهمه نه قشر کارگر و کارمند.
  • حسین IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    10 1
    سلام.اگه یه سر به حقوق و مزایای کارکنان پتروشیمی و شرکت نفت بزنید سرتون سوت میزنه.
  • ناشنا IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    3 0
    خدایی حضرت عباسی مسولین هم یک میلیون و دویست حقوق میگیرند
  • کارگرمند GB ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    2 0
    متاسفانه
  • کارمند IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    0 0
    1200000 پوله آخه
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    خودتون بخدا بگذارید جای کارمند و کارگر که با مبلغ ناچیزی حقوق باید فقط زنده ماندالبته بعضی از کارمندان حقوق بالایی دارند به قرآن به فکر حقوق ها باشید با این وضعیت تورم بین حقوق ها خیلی تبعیض وجود دارد. چرا همسان سازی نمیشه اون دنیا کی جوابگو است. بخدا مردیم دیگه
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    مسولین محترم شما را به امام حسین فکری به حقوقها بکنید من با 25 سال سابقه در یکی از ارگانهابه قرآن قسم جمع حکم چهار میلیون تومان است. من با این حقوق چکار کنم . گفتند درس بخونید لیسانس هم تمام است . حالا ببینم اضافه میشه جلو زن و بچه واقعا شرمنده هستم. دست گدایی را باید بگیرم. به ابوالفظل به فکر حقوقهای اینجوری باشید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید