عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در دیدار با «وزیر صنعت و تجارت» عمان گفت: این کشور شریکی راهبردی برای ایران است.

 همتی: فشار حداکثری آمریکا شکست خورده است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، عبدالناصر همتی رییس کل این بانک که به منظور انجام مذاکرات درخصوص مسایل بانکی و تجاری به عمان سفر کرده است، در ادامه دیدارهای خود، عصر امروز با قیس بن محمد الیوسف، «وزیر صنعت و تجارت» این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

رییس کل بانک مرکزی در این دیدار با بیان اینکه کشور عمان همواره شریکی راهبردی برای ایران بوده است، تصریح کرد: درصدد هستیم روابط تجاری مان را با عمان به عنوان یک شریک تجاری بیش از گذشته تعمیق بخشیم؛ لذا این سفر فرصتی است که با توجه به تحولات رخ داده در عرصه بین الملل، همکاری‌هایمان را بسط و گسترش دهیم.

همتی با یادآوری اینکه دولت عمان به رغم فشار حداکثری آمریکا، روابط تجاری و بانکی خود را با ایران حفظ کرده است، گفت: در حال حاضر فشار حداکثری آمریکا شکست خورده و ضروری است که مراودات تجاری با توجه به سابقه طولانی و تاریخی روابط میان دو کشور، بیش از پیش گسترش یابد.

وی یادآورشد: همچنین معتقدیم می‌توان از ظرفیت و همراهی بخش خصوصی دو کشور برای بهبود سطح و حجم تجارت میان دو کشور بهره گرفت. وی برای تحقق این مهم پیشنهادات خود را به طرف عمانی ارائه کرد.

قیس بن محمد الیوسف وزیر صنعت و تجارت عمان نیز ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه شده از سوی رییس کل بانک مرکزی و هیئت همراه، ‌تأکید کرد که این کشور تلاش خود را به منظور ایجاد و گسترش روابط تجاری با ایران به کار خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه، دو طرف در خصوص چگونگی به کارگیری راهکارها و ابزارهای مورد نیاز با مباحث عملیاتی مرتبط با گسترش همکاری‌های تجاری و بانکی به بحث و گفت‌وگو نشستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید