مختار الموسوی، عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق نسبت به عملیات نظامی ترکیه در شهرستان «سنجار» هشدار داد.

نماینده پارلمان عراق درباره عملیات نظامی ترکیه در این کشور هشدار داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از شفق نیوز، مختار الموسوی، عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق خاطرنشان کرد، هر گونه عملیات نظامی توسط هر نیروی خارجی در داخل خاک عراق، به مثابه نقض حاکمیت این کشور، برهم زدن امنیت و ایجاد بی‌ثباتی در کشور است.

وی در ادامه افزود، دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق باید از هرگونه عملیات نظامی توسط هر کشوری در داخل خاک عراق ممانعت کند.

مختار الموسوی همچنین تصریح کرد، مصطفی الکاظمی باید در جریان سفر اخیرش به آنکارا در چند روز گذشته به جای تبدیل این دیدار به یک دیدار پروتکلی بدون نتایج ملموس، به نقض حاکمیت کشور توسط ترکیه خاتمه می‌بخشید.

وی ادامه داد، هرگونه عملیات نظامی ترکیه در داخل خاک عراق، در آینده دور یا نزدیک بر اوضاع کشور نتایج منفی خواهد گذاشت و زمینه را برای مداخله‌های خارجی در امور عراق فراهم خواهد کرد.

پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفته بود که احتمال دارد نیروهای ارتش این کشور با هدف مقابله با نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)، اقدام به عملیات نظامی در شهرستان سنجار کند.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه نیز پیشتر در جریان سفر خود به بغداد و اربیل، پیشنهادی مبنی بر کمک‌ برای اخراج نیروهای پ.ک.ک از سنجار را مطرح کرده بود.

شهر سنجار شاهد جنایت‌های شنیع داعش علیه ایزدی‌ها در سال ۲۰۱۴ بود و به دلیل اختلافات اربیل و بغداد درباره تدابیر امنیتی و خدمات‌رسانی و عدم وجود یک اداره یکپارچه وضعیت این شهر همچنان آشفته است.

پیشتر احمد ملا طلال، سخنگوی نخست‌وزیر عراق اعلام کرده بود، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق "توافق تاریخی" را با هیئتی از اقلیم کردستان امضا کرد که قدرت و حاکمیت دولت فدرال را در سنجار براساس قانون اساسی و در سطوح اداری و امنیتی تقویت می‌کند و راه را برای بازسازی شهر و بازگشت ساکنان با هماهنگی اربیل باز می‌کند.

این توافق شامل بازگشت آوارگان به سنجار و بازگشت اوضاع در این شهر به روال عادی و اخراج نیروهای غیرقانونی است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید