در روزهای گذشته، یکی از مجریان صداوسیما گفته است که دولت داره به بازنشستگان از جیب خودش حقوق میده و صندوق های بازنشستگی دست می‌کنند تو جیب دولت.

اعتراض بازنشستگان به سخنان مجری صداوسیما/ دست دولت در جیب تامین اجتماعی است

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، جمعی از بازنشستگان در اعتراض به صحبت‌های یکی از مجریان صداوسیما می‌گویند: برخلاف گفته مجری این رسانه، مساله کاملا برعکس است و این دولت است که موجب وخامت حال صندوق‌های بازنشستگی شده.

در روزهای گذشته، یکی از مجریان صداوسیما در اظهاراتی در ارتباط با معضل صندوق‌ها و تورم گفته است: "به علت ورشکستگی و وضع خراب بسیاری از صندوق‌های بازنشستگی، عملا دولت داره به بازنشستگان از جیب خودش حقوق میده. وقتی صندوق های بازنشستگی نمی‌توانند حقوق بازنشستگان را بدهند دست می‌کنند تو جیب دولت، دولت هم دست می‌کنه تو جیب من و شما پول درمیاره و این می‌شه تورم."

جمعی از بازنشستگان و از جمله شورای بازنشستگان ایران در این رابطه با انتقاد از این اظهارات می‌گویند: مساله کاملاً برعکس است و این دولت است که موجب وخامت حال صندوق‌ها شده و سرمایه‌های مزدبگیران را صیانت نکرده است.

این بازنشستگان معتقدند؛ ورشکسته شدن صندوق‌ها، چه ارتباطی به کارگران و سایر مزدبگیران دارد؟ کارگران شاغل و بازنشسته شاکیان صندوق‌ها علیه دولت‌ها هستند.

این بازنشستگان در بیانیه‌ای اعلام کردند: فقط در مورد یک صندوق، ۴۰ سال است که دولت یک ریال هم بابت سهم ۳ درصدی خود به صندوق تامین اجتماعی نپرداخته و با استقراض‌های مکرر قدرتمندترین صندوق بازنشستگی را به عنوان حیاط خلوت خود عرصه دست‌اندازی و تعرض کسری بودجه‌های خود قرار داده است، به طوری‌که هم اکنون بالغ بر ۳۰۰ هزارمیلیارد تومان به این صندوق بدهکار است. تنها سود این مبلغ (مستقل از منابع صندوق) می‌تواند مستمری مکفی به بازنشستگان ارائه دهد. وضعیت سایر صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق فولاد هم بدتر از این است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید