عنابستانی به عنوان نماینده مجلس قرار است قانون‌گذار باشد، نه قانون‌شکن. نماینده مجلس قرار است نماینده ملت در خانه ملت باشد. نماینده مجلس باید بیش از همه به مردم و قانون احترام بگذارد نه اینکه در لگدمال کردن قانون و حرمت ملت پیش قدم باشد.

در حاشیه سیلی نماینده مجلس به سرباز ملت

سلام نو – سرویس سیاسی: عصر روز گذشته خبرگزاری اصولگرای نسیم آنلاین از سیلی خوردن یک سرباز راهور از یک نماینده مجلس خبر داد و نوشت: شنیده‌ها حاکی است یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته به علت ممانعت سرباز راهور از ورود وی به خط ویژه اتوبوس، عصبانی شده و به صورت این سرباز سیلی زده است.

با کمی فاصله چند فیلم از صحنه درگیری منتشر شد. سرباز وظیفه، حامد اکبری رو به دوربین موبایلی که به سمتش گرفته شد می‌گوید که جلوی ورود ماشین یک نماینده مجلس به خط ویژه اتوبوس را به دلیل نداشتن مجوز یا چراغ گردان گرفته است و به همین خاطر راننده نماینده مجلس به او فحش داده و او هم جوابش را داده و بعد هم خود نماینده به صورتش سیلی زده است.

تنها اندکی بعد مشخص شد که نماینده دنا سواری که قصد عبور "زورکی" از خط ویژه را داشت، علی‌اصغر عنابستانی نماینده مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه سبزوار و استاندار استان چهارمحال‌وبختیاری در دولت دهم بوده است.

با این همه عنابستانی ادعای سیلی زدن به سرباز را تکذیب کرده و به محمدرضا دشتی اردکانی عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفته است: سرباز به من توهین کرد، ولی بنده به صورت فیزیکی با وی درگیر نشده‌ام.

فیلمی از صحنه سیلی زدن نماینده به سرباز وجود ندارد، اما واکنش مردمی که در فیلم حضور دارند تأیید کننده ادعای سرباز است. مردم حاضر در محل، خشم شدیدی از نماینده مجلس دارند و برخورد او با سرباز را تأیید می‌کنند.

تا اینجا بسیاری به این حادثه واکنش نشان دادند. محمدباقر قالیباف در حساب توییتر خود نوشت: در برابر قانون همه مساوی هستند. مجلس به کسانی که به وظیفۀ قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و اولین مدافع حقوق آن‌هاست. در حادثۀ اخیر، به محض شنیدن اولین گزارش‌ها، دستور بررسی دقیق ماوقع صادر شد؛ در صورت احراز تخلف، هیئت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی و برخورد قانونی خواهد کرد.

 سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس نسبت به این مسئله واکنش نشان داده و گفته: درگیری نماینده مجلس با سرباز راهور را در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی می‌کنیم و با مقصر قطعاً برخورد قانونی خواهیم کرد.

سخنگو و معاون اجتماعی ناجا از ورود و دستور ویژه فرمانده ناجا برای پیگیری پرونده ضرب و شتم مأمور وظیفه راهور توسط نماینده مجلس خبر داد و تأکید کرد: در صورت احراز تقصیر نماینده مجلس، ناجا از حق کارکنان خود به جدیت دفاع خواهد کرد.

عنابستانی به عنوان نماینده مجلس قرار است قانون‌گذار باشد، نه قانون‌شکن. نماینده مجلس قرار است نماینده ملت در خانه ملت باشد. نماینده مجلس باید بیش از همه به مردم و قانون احترام بگذارد نه اینکه در لگدمال کردن قانون و حرمت ملت پیش قدم باشد.

با این همه عنابستانی همه‌ی این‌ها را فراموش کرده و حق دارد که فراموش هم کند. او محصول یک انتخابات غیر رقابتی و رایی حداقلی است. در چنین شرایطی نماینده خود را نه وام‌دار رأی مردم بلکه وام‌دار شورای نگهبانی می‌داند که با رد صلاحیت گسترده راه او برای ورود به مجلس را باز کرد.

خشم مردم و غرور نماینده، حاشیه‌ای پررنگ‌تر از متن

چیزی که در ویدئو این حادثه توجه را به خود جلب می‌کند خشم شدید مردم از نماینده مجلس است، نماینده‌ای که در آن لحظه و در آن نقطه نماد تمام و کمال تبعیض، زورگویی و نابرابری است. حتی یک نفر هم نیست که بگوید شاید سرباز اشتباه می‌کند یا شاید سرباز ماجرا را شروع کرده است.

خشم افسار گسیخته، نارضایتی عریان و انزجار بی‌مثالی نسبت به نماینده مجلسی ابراز می‌شود که عنوان" نماینده مردم" را یدک می‌کشد، ولی در عمل کیلومترها با مردم که در چند قدمی او قرار دارند فاصله دارد. این وضعیت نماینده‌ای است که همین چند ماه پیش و با عناوینی چون انقلابی و مردمی وارد مجلس شد.

نکته قابل توجه دیگر غرور و خود بزرگ بینی عجیب نماینده بود. به گفته راننده اتوبوسی که در کلیپ پخش شده حضور دارد، عدم خروج ماشین نماینده از خط ویژه باعث مسدود شدن راه و ترافیک در اطراف مترو دروازه دولت شد. با این همه نماینده محترم نه تنها برای حفظ ظاهر هم که شده از ماشین خود پیاده نمی‌شود و عذرخواهی نمی‌کند، بلکه حاضر نیست دستور بدهد تا ماشینش چند قدم آن‌ طرف‌تر توقف کند تا راه مردم باز شود.

این که مقصر واقعی نماینده مجلس است یا سرباز و این که مقصر چگونه مجازات می‌شود مسائل مهمی است که باید به دقت روشن شود، اما مسئله مهم‌تر فاصله مسئولین و مردم است. این فاصله که فاصله دولت و ملت خوانده می‌شود این روزها به بیشترین و خطرناک‌ترین حد خود رسیده و به نظر می‌رسد زنگ هشدار آن را باید جدی‌تر از همیشه شنید.

پشت‌گوش انداختن این مسئله و پنهان کردن آن هرچند در ظاهر خیال همه را راحت می‌کند، اما در نهایت منجر به لبریز شدن کاسه صبر مردمی می‌شود که در تمام این سال‌ها در خط مقدم مبارزه با هر فشاری بودند. باید خشم مردم و فاصله مردم از مسئولین را جدی گرفت و فکری به حال آن کرد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید