محمدرضا رئوف به عنوان سفیر جدید کشورمان در لیبی، استوارنامه خود را تقدیم رییس شورای ریاست‌جمهوری دولت وفاق ملی این کشور کرد.

سفیر جدید ایران در لیبی معرفی شد 

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، محمدرضا رئوف شیبانی که به عنوان سفیر فوق العاده (اکردیته) جمهوری اسلامی ایران در لیبی منصوب شده است روز شنبه استوار نامه خود را تقدیم فائز سراج رییس شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی کرد.

در این مراسم که سفرای جدید کشورهای بوسنی هرزگووین ، کره شمالی و رواندا هم حضور داشتند ، حاضرین بر لزوم توسعه روابط میان کشورهای متبوع و دولت وفاق ملی لیبی را اعلام و از تلاش برای تحقق صلح و آرامش در این کشور حمایت کردند.

این گزارش می افزاید : فائز سراج هم در این ملاقات ضمن تشکر از حضور سفرای جدید کشورهای یاد شده اعلام کرد که دولت این کشور بر پیمودن مسیر دمکراتیک و تلاش برای تحقق امنیت و ثبات در کشور تاکید کرد.

محمدرضا رئوف شیبانی دی ماه سال ۱۳۹۸ به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران راهی تونس شد.

دیدار شیبانی با وزیر خارجه لیبی

محمد سیاله وزیر امور خارجه لیبی در دیدار سفیر ایران با تاکید بر عمیق بودن رابطه تاریخی ، برادارانه و اسلامی بین لیبی و ایران بر اهمیت توسعه روابط و دیدارهای دو جانبه تاکید کرد.

وزارت امور خارجه دولت وفاق ملی لیبی در بیانیه ای اعلام کرد  که سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز خرسندی نسبت به آغاز فعالیت در لیبی ، بر لزوم توسعه روابط و دیدارهای دو جانبه با هدف توسعه روابط اقتصادی به صورت عام و همکاری میان اتاق های بازرگانی و بازرگانان دو کشور به صورت خاص و همچنین مشورت و هماهنگی در مجامع جهانی تاکید کرد .

این گزارش می افزاید : شیبانی تاکید کرد که تمامی تلاش خود برای بازگرداند روابط به مسیر طبیعی و افزایش دیدارها و برگزاری نشست کمیته مشترک دو کشور را به عمل خواهد آورد .

سفیر ایران همچنین آمادگی تهران برای تقدیم هر گونه کمک به دولت وفاق ملی لیبی برای حل بحران و بازگرداندن ثبات و امنیت و رشد و توسعه به این کشور را اعلام کرد .

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید