رئیس‌جمهور کره جنوبی، در آستانه انتقال قدرت در آمریکا، فرد جدیدی را به عنوان نامزد پست وزارت خارجه این کشور معرفی کرد.

جایگزین وزیر امور خارجه کره جنوبی معرفی شد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر به نقل از رویترز، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی، امروز چهارشنبه به امید احیای مذاکره با کره شمالی، «چونگ اویی یونگ» (Chung Eui-yong) را به عنوان نامزد پست وزارت خارجه این کشور معرفی کرد. او که ۷۴ سال سن دارد قرار است جایگزین «کانگ کیونگ ووا» شود.

معرفی چونگ برای احراز این پست، تنها ساعاتی مانده به تحویل زمامداری کاخ سفید به جو بایدن دموکرات، حاکی از عزم سئول برای پیشبرد مذاکرات هسته ای کره شمالی است.

این در حالی است که دو روز پیش نیز رئیس جمهور کره جنوبی ابراز امیدواری کرده بود که دولت بایدن ادامه دهنده راه ترامپ در مذاکره با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی باشد.

اما نکته قابل توجه درباره گزینه احراز پست وزارت خارجه کره جنوبی آن است که چونگ در سال ۲۰۱۸ که دونالد ترامپ خواستار دیدار با کیم جونگ اون شد؛ نقش میانجی میان واشنگتن-پیونگ یانگ را ایفا کرد. دیدار نخست میان سران آمریکا و کره شمالی که در ژوئن ۲۰۱۸ به میزبانی سنگاپور انجام شد؛ مثبت ارزیابی شد حال آنکه دیدار دوم که در فوریه ۲۰۱۹ به میزبانی ویتنام برگزار شد؛ دستاورد درخشانی نداشت. بعدها بخشی از ناکامی نشست ویتنام به چونگ اویی یونگ نسبت داده شد.

در بیانیه ای که دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی منتشر کرد؛ نامزدی چونگ برای پست وزارت خارجه به منزله نفسی تازه در راستای احیای تلاش های دیپلماتیک همزمان با تحلیف بایدن عنوان شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید