اصغر سلیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت وام ازدواج به زوجین تا سقف ۲۰۰ میلیون، به منظور تشویق جوانان به ازدواج است.

جزییات پرداخت وام ازدواج ۱۴۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه و در صورت تصویب نهایی در مجلس وام ازدواج برای زوجین تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

اصغر سلیمی در خصوص مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس برای پرداخت وام ازدواج به زوجین تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان، اظهار کرد: این مصوبه بیشتر به منظور تشویق جوانان به ازدواج است. با توجه به اینکه سن ازدواج در کشور در حال بالا رفتن است و جمعیت کشور به سوی میان‌سالی و پیری در حال حرکت است باید تدابیری اندیشیده شود که ازدواج جوانان تسهیل شود.

وی افزود: مجلس به دنبال این است که با تصویب قوانین اصولی شرایط ازدواج را تسهیل کند که یکی از این شرایط تسهیل کننده افزایش وام ازدواج است که کمیسیون تلفیق در این باره تصمیم خوبی گرفته است. بر این اساس پسران زیر ۲۵ سال و دختران زیر ۲۳ سال هر کدام مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و بالاتر از این سنین ۷۰ میلیون تومان وام ازدواج دریافت خواهند کرد که در مجموع حداقل ۱۴۰ میلیون تومان و حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان وام ازدواج به زوجین پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مصوبه کمیسیون تلفیق باید در صحن علنی مطرح شود، گفت: این مصوبه هنوز نهایی نشده و باید به تصویب نمایندگان مجلس برسد که به احتمال قوی نمایندگان به آن رأی مثبت خواهند داد.

سلیمی تصریح کرد: بدون شک این مصوبه جوانان را به ازدواج زودتر ترغیب می‌کند. نباید فاصله سنی والدین و فرزندان زیاد باشد چراکه در تربیت فرزند دچار مشکل می‌شویم. هرچه در سن پایین‌تری جوانان ازدواج کنند می‌توانند آینده بهتری برای خود و کشور رقم بزنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید