یکی از دلایل اصلی ریزش مو عدم نگهداری صحیح و شانه زدن های اشتباهی آنها است که موجب آسیب رساندن به موها می شود.

آسیب به مو با شانه زدن اشتباهی

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، شانه زدن موها شاید کاری ساده و بدیهی به نظر برسد اما در واقع روش های درست و غلطی برای انجام آن وجود دارد.

نامناسب بودن نوع شانه ممکن است تارهای مو را ضعیف و مستعد شکستن کند، در حالی که شانه زدن صحیح موها می تواند آن ها را درخشان کند، وز آن ها را بگیرد و حتی رشد آن ها را زیاد کند.

در ادامه به اشتباهاتی در خصوص شانه زدن موها می پردازیم که به آن ها صدمه می زنند.

۱- موهایتان را در جهت اشتباهی شانه می زنید

کشیدن شانه از بالا به پایین باعث می شود موها از فولیکول ها به بیرون کشیده شوند، امری که به صدمه دیدن موها و شکستن آن ها می انجامد. بهترین راه برای باز کردن گره موها این است که شانه زدن را از چند سانتیمتر بالاتر از نوک موها آغاز کنید و این کار را با دقت تا ریشه ی موها ادامه دهید. مؤثرترین روش این است که موهای خود را به چند بخش تقسیم کنید و گره های هر بخش را به طور جداگانه باز کنید.

۲- فقط پایین موها را شانه می زنید

گرچه بهتر است که کار باز کردن گره موها را از پایین موها شروع کنید اما این بدان معنی نیست که نباید بالای سرتان را شانه بزنید. از پوست سر چربی هایی تولید می شود که حاوی مواد مغذی برای مو است. این مواد مغذی برای زیبایی و سلامتی موها ضروری هستند. پخش این چربی ها به پایین موها آن ها را نرم و درخشان می کند و ممکن است حتی اثر ضد وز بر آن ها داشته باشد. شانه زدن موها ماساژ مختصری هم به پوست سر می دهد، امری که باعث افزایش گردش خون و رشد موهای سالم می شود.

۳- از شانه نامناسب استفاده می کنید

استفاده از برس مناسب می تواند موها را از شکنندگی حفظ کند و مانع از آسیب دیدن آن ها شود. اگر موهای مواج و فری دارید از برس پارویی استفاده کنید چون گره موها را به راحتی باز می کند. اگر موهای لخت و کم حجمی دارید، از برس موی طبیعی گراز استفاده کنید چون به آرامی لای تارهای مو سر می خورد بی آنکه صدمه ای به آن ها وارد کند یا موها را از ریشه بکشد.

۴- زیاد شانه می زنید

محکم و زیاد شانه زدن موها ممکن است باعث تضعیف و شکستن موها شود. سعی کنید به جای این کار روی کیفیت شانه زدن موهایتان تمرکز کنید. و به خاطر داشته باشید که هر قدر که روش خوبی برای شانه زدن داشته باشید، برس خود را بایدد به طور منظم تمیز کنید. استفاده از برس کثیف به معنای پخش چربی های قدیمی و سلول های مرده ی پوست روی موها است.

۵- برای موهای خشک و خیس تان از یک نوع شانه استفاده می کنید

موهای خیس مستعد شکستن هستند و استفاده از شانه نامناسب می تواند به راحتی به آن ها صدمه بزند. بهترین ابزار برای شانه زدن موهای خیس، شانه دندانه درشت است. این نوع شانه گره های مو را به بدون مشکل باز می کند و اگر از نرم کننده ی بدون نیاز به آبکشی استفاده می کنید آن را به خوبی روی موها پخش می کند.

۶- موهایتان را خشک شانه می زنید

متخصصان مراقبت از مو توصیه می کنند از شانه زدن موهای فر زمانی که خشک هستند خودداری کنید و پیش از آن از یک اسپری گره باز کن استفاده کنید. همچنین می توانید از یک گره باز کن بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید و بدون وارد آوردن فشار بیش از اندازه، فر موهایتان را به آرامی از هم باز کنید. محکم شانه زدن موها ممکن است منجر به آسیب دیدن و شکستن آن ها شود.

۷- موهایتان را پیش از شستشو شانه نمی زنید

شانه زدن موها پیش از شستشوی سر می تواند جلوی گره خوردن آن ها را بگیرد. به جای ساییدن پوست سر، آن را با شامپو به آرامی ماساژ دهید و برای خشک کردن موهایتان حوله را به موها فشار دهید نه آنکه بکشید. کشیدن حوله به موها ممکن است باعث گره خوردن آن ها شود و مجبور شوید دوباره آن ها را شانه کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید