مسعود خوانساری، در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: در مورد واکسیناسیون کرونا باید سریع‌تر تصمیم‌گیری شود.

 هنوز هیچ برنامه‌ای در کشور برای واکسیناسیون اعلام نشده/ موضوع واکسن مثل بقیه مسائل سیاسی شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: قیمت ارز در حال کاهش است و گفته می‌شود که بیشتر کاهش پیدا خواهد کرد. اگر صادرکننده نداند چه وضعیتی پیش می‌آید و وضعیت صادرات پیش‌بینی ناپذیر باشد، تاثیرات بدی را در این حوزه خواهد گذاشت.

مسعود خوانساری در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: با تدابیر ستاد کرونا خوشبختانه میزان تلفات کشور در اثر کرونا کم شده اما در مورد واکسیناسیون باید سریع‌تر تصمیم‌گیری شود. در همه کشورها از شرق تا غرب برنامه واکسیناسیون اعلام شده و در بعضی کشورها در حال اجرا است اما هنوز هیچ برنامه‌ای در کشور ما در این مورد اعلام نشده و مثل به بقیه مسائل سیاسی شده است. خواهشمندیم در این مورد دولت اعلام برنامه کند.

وی افزود: صادرات تا سال ۹۷ افزایش داشته اما در این سال با ایجاد مشکلات ارزی، دچار مشکل شد. انتظار می رود با بالا رفتن نرخ ارز صادرات نیز افزایش پیدا کند. در همین سال با وضع تعرفه آمریکا برای کالاهای چینی با کاهش ارزش پول خود توانست با این اقدام مقابل کند اما ما چرا از کاهش ارزش پول ملی نتوانستیم استفاده کنیم و صادرات را افزایش دهیم؟ البته در دو سه ماه اخیر موضوعاتی مانند واردات کالا بدون انتقال ارز یا واردات در مقابل صادرات کمک کننده بوده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: قیمت ارز در حال کاهش است و گفته می‌شود که بیشتر کاهش پیدا خواهد کرد بود اگر صادرکننده نداند چه وضعیتی پیش می آید وضعیت صادرات پیش بینی ناپذیر باشد، تاثیرات بدی را در حوزه صادرات خواهد گذاشت. مسئولین باید در این مورد توجه داشته باشند.

وی با اشاره به خاموشی‌هایی که اخیرا اتفاق افتاده گفت: قطع برقی که اتفاق افتاد هیچ گفت و گوی هم شکل نگرفت که علت این موضوع چه بود. دلایل مختلفی مطرح شد و در نهایت انگشت اتهام به سمت بیت کویین گرفته شد اما آیا واقعاً قطعی برق مربوط به بیت کوین است؟ ما در ایران چند ماینر داریم؟ چرا دولت به طور شفاف اعلام می‌کند که مشکل چه چیزی است.

خوانساری همچنین تصریح کرد: هفته آینده همایش اوراسیا برگزار خواهد شد که به طور مفصل در مورد همکاری هایی که می‌توانیم با حوزه اوراسیا داشته باشیم بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید