بر اساس اعلام ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان، طی ۴۸ ساعت گذشته هیچ مورد جدید فوت قطعی در اثر ویروس کووید ۱۹ در این استان ثبت نشده است.

ثبت دومین روز بدون فوتی کرونا در سمنان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه یکشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۲۶ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر شنبه تا ظهر امروز یکشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۲۱ هزار و ۸۲۶ نفر رسید.

بنابر این گزارش، ۸۷ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و ۱۵ هزار و ۲۰۵ نفر تاکنون به صورت سرپایی درمان شدند.

طبق اعلام این کمیته، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۶ هزار و ۹۹۹ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز گفت: از ابتدای بروز و شیوع کرونا تاکنون ۱۵ هزار و ۷۱۹ مورد مثبت بیماری کووید١٩ بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

نوید دانایی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته (از ۲۷ الی ۲۸ دی ماه) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان‌های تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به چهار هزار و ۳۱۷ نفر رسید و ۱۱ هزار و ۴۰۲ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ به سه هزار و ۶۳۲ نفر رسید و از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۴۵ نفر فوت شدند.

شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان،گرمسار و آرادان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور روز یکشنبه در مورد آخرین آمار مبتلایان به کرونا در ایران گفت: با فوت ۸۶ ‌بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۶ هزار و ۸۰۳ ‌نفر رسید.

سیما سادات لاری اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۸ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶  هزار و  ۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و  ۵۲۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۳۰ هزار و  ۴۱۱ نفر رسید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید