محمدرضا کنعانی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان از وقوع آتش‌سوزی گشترده در منطقه «دره شمالی» در پارک ملی گلستان از شب گذشته خبر داد.

آتش سوزی گسترده در پارک ملی گلستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محمدرضا کنعانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عصر روز گذشته وقوع آتش‌سوزی در منطقه «دره شمالی» پارک ملی گلستان گزارش شد و بلافاصله نیروها به منطقه اعزام شدند.

وی با اشاره به وقوع حریق در سه نقطه، افزود: دو حریق به‌صورت محدودتر در مناطق پایین‌دست و یک حریق نیز به شکل گسترده‌تر به عرض ۱۰۰ متر و طول ۳۰۰ متر، از کف دره به سمت یال اتفاق افتاده بود. آتش در دو نقطه پایین‌دست مهار شد و در نقطه دیگر نیز جلوی گسترش آتش‌سوزی گرفته شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان بیان کرد: از نیمه‌شب با شدت گرفتن وزش باد در منطقه مجدداً حریق از کنترل خارج شد و بلافاصله فراخوان اعزام ۱۰ تیم واکنش سریع را از سطح شهرستان‌های استان انجام دادیم. تیم‌ها به شکل گروه‌های ۶ نفره سازماندهی و تجهیزات انفرادی موردنیاز و جیره ۴۸ ساعته در اختیار آنها قرار گرفت.

کنعانی با بیان اینکه شیب زیاد و صخره‌ای بودن منطقه، کار مهار حریق را با مشکل روبه‌رو کرده است، گفت: آتش‌سوزی از نوع کف‌سوز است و در مواردی درختان خشک را نیز درگیر کرده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ نفر شامل نیروهای محیط‌زیست، منابع طبیعی و بسیج در عملیات اطفای حریق مشارکت دارند.

فراخوان اعزام ۲ بالگرد به محل آتش‌سوزی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان با اشاره به فراخوان ۲ بالگرد برای کمک به مهار آتش‌سوزی، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته بالگرد هلال‌احمر برای جابه‌جایی نیروها و تجهیزات و بالگرد هوافضای سپاه پاسداران برای آب‌پاشی به محل اعزام خواهند شد. بالگرد هلال‌احمر در استان حضور دارد و بالگرد هوافضا سپاه از تهران به استان در حال اعزام است.

کنعانی تصریح کرد: ساعت ۷ امشب جلسه ستاد مدیریت شهرستان گالیکش برگزار و تصمیمات لازم در خصوص اعزام نیروهای جدید به منطقه و پشتیبانی‌های موردنیاز گرفته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون گزارشی از خسارات آتش‌سوزی به حیات‌وحش پارک ملی گلستان گزارش نشده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید