مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا از جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب این کشور خواست تا سیاست دولت فعلی آمریکا در مورد چین را حفظ کند و در برابر تجاوزات و سوءاستفاده‌های تجاری چین ایستادگی کند.

درخواست ایستادگی پنس از بایدن در برابر چین

به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه خبری تریدر، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، در یادداشتی از جو بایدن، رئیس جمهور منتخب خواست تا سیاست دولت فعلی در مورد چین را حفظ کند و در برابر تجاوزات و سوءاستفاده‌های تجاری چین ایستادگی کند.

او در ادامه به دولت بایدن پیشنهاد داد که تجارت آزاد را در هند و اقیانوس آرام ارتقا دهد.

معاون رئیس جمهور آمریکا در بخشی از این یادداشت با تکرار اتهام‌زنی‌های خود به پکن نوشت: پس از نسل‌هایی که آمریکا و متحدان ما از آزادی ناوبری و منافع ملت‌های آزادی خواه در سراسر آسیا و اقیانوسیه دفاع کردند، امروز چین مصمم است که از طریق تحریکات نظامی و دیپلماسی، نفوذ پکن را در سراسر منطقه گسترش دهد.

پنس در حالی چنین درخواستی کرده است که دولت ترامپ واپسین روزهای حضور خود را برای تحریم‌های بیشتر علیه چین سپری می‌کند.

متهم کردن چین به ارسال ناوگان ماهی‌گیری و شناورهای بررسی انرژی همراه با اسکورت نظامی برای فعالیت در آب‌های مورد ادعای ملت‌های جنوب شرقی آسیا از اقدامات دیگری است که آمریکا در جهت حفظ منافع این ملت‌ها قولش را داده است.

به تازگی ترامپ یک دستور اجرایی برای تقویت ممنوعیت فعالیت شرکت‌های چینی با ادعای ارتباط با ارتش چین امضا کرد.

این در حالی است که پیش از این نیز وزارت بازرگانی آمریکا شرکت ملی برون‌مرزی نفت و شرکت هوانوردی چین را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید