سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا، از تداوم آتش‌سوزی در اراضی جنگلی جمهوری آذربایجان در منطقه مرزی حیران خبر داد و گفت نیروهای یگان حفاظت جهت جلوگیری از سرایت شعله‌ها به محدوده‌های جنگلی آستارا در آماده‌باش قرار دارند.

تداوم آتش‌سوزی اراضی جنگلی جمهوری آذربایجان در مرز آستارا

به گزارش سلام نو، محمد جعفر گل محمدی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شب گذشته آتش سوزی اراضی جنگلی جمهوری آذربایجان به این سوی مرز سرایت کرده بود و حدود ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع از بوته زارها و توده های جنگلی محدوده بهارستان آستارا را طعمه حریق کرد و بامداد امروز آتش با تلاش نیروهای یگان حفاظت و عوامل امدادی و اهالی محل مهار شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا ادامه داد: شب گذشته مواردی از آتش سوزی جزئی در دهستان ویرمونی و شهرک عباس آباد این شهرستان نیز گزارش شده بود و به سرعت مهار و از سرایت شعله ها به اراضی مجاور جلوگیری شد.

بخشدار لوندویل آستارا نیز گفت: شامگاه روز گذشته (پنجشنبه) ۱.۵ هکتار از اراضی جنگلی منطقه چلوند این بخش با پوشش درختان سرخس دچار حریق شد که پنج هزار متر مربع آن جزو اراضی جنگلی و ملی و بقیه مربوط به اشخاص بود.

توحید کرم زاده افزود: در این حادثه ۶ اصله درخت انجیلی، خرمندی، لیلکی، آلوچه و گردو بصورت سطحی آسیب دیدند و آتش با مشارکت بخشداری،  دهیاری چلوند و عوامل اداره منابع طبیعی بخش لوندویل مهار شد.

آستارا با جمهوری آذربایجان ۳۸ کیلومتر مرز خشکی و حدود ۱۵ کیلومتر مرز دریایی دارد و آتش سوزی اراضی جنگلی کشور همسایه از دو روز قبل آغاز شده و به گفته سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا جهت وزش باد به سوی اراضی جمهوری آذربایجان است.

وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و جنگل های این شهرستان را گونه های بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون در بر می گیرد و سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد گرم در برخی نواحی گیلان در هفته جاری هشدار داده و فرمانداری آستارا نیز مسئولان امر را به آمادگی لازم برای مهار و مدیریت مشکلات فراخوانده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی و لوندویل در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید