در پی مرگ جوان ۲۳ ساله سیاهپوست تحت شکنجه پلیس بلژیک صدها تن از مردم این کشور به خیابان آمدند و با ماموران پلیس درگیر شدند.

اعتراض صدها بلژیکی به مرگ یک سیاهپوست در بازداشتگاه پلیس

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،صدها معترض به خشونت پلیس در پی مرگ جوان ۲۳ ساله ای سیاهپوست تحت شکنجه پلیس بلژیک در هجوم به پاسگاه پلیس شیشه‌ها را شکستند؛ اقدامی که منجر به بازداشت ۱۱۶ تن از معترضان شد.

مرگ یک جوان ۲۳ ساله در حین بازجویی موجی از خشم در بروکسل ایجاد کرد. معترضان در هجوم به پاسگاه پلیس شیشه‌ها را شکستند و به خودروها حمله کردند. وزیر دادگستری بلژیک می‌گوید چگونگی مرگ و رفتار ماموران در دست بررسی است.   

در یورش جوانان خشمگین به یک کلانتری در بروکسل، بیش از صد نفر دستگیر شده‌اند. معترضان که حدود ۵۰۰ نفر بوده‌اند، چهارشنبه شب و در واکنش به مرگ پسری ۲۳ ساله به پاسگاه  هجوم آوردند. پلیس این جوان را به دلیل نقض مقررات کرونا به طور موقت بازداشت کرده بود.

بر اساس این گزارش ، مقام های قضایی بلژیک اعلام کرده‌اند که معترضان در ابراز خشم از این واقعه، سطل‌های زباله خیابان‌های اطراف کلانتری را آتش زدند، شیشه‌ها را شکستند و شش خودروی پلیس را تخریب کردند.

ماشین حامل پادشاه بلژیک نیز که در حال عبور از همان حوالی بود، از خشم مردم در امان نماند. ویدئوهای منتشره در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که خودرو مورد اصابت سنگ قرار می‌گیرد و بعد مسیر خود را تغییر می‌دهد.

دویچه وله نوشت که ادعا شده است علت مرگ این جوان که ابراهیم نام دارد نارسایی قلبی است. پلیس بروکسل می‌گوید شنبه شب گذشته در گشت‌زنی‌هایش، به گروهی برخورد که با وجود محدودیت‌های کرونایی، دور هم جمع شده بودند. ماموران گفته‌اند که این جوان ابتدا فرار کرد اما به سرعت دستگیر شد. طبق ادعای پلیس بلژیک، او در زمان بازجویی از حال رفته و سپس در بیمارستان جان باخته است.

مرگ ناگهانی این جوان سیاهپوست، موجی از اعتراض علیه رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس بلژیک و رویکردهای‌های نژادپرستانه در این کشور به راه انداخته است.

دادگستری بلژیک اعلام کرد که تحقیقات در زمینه چگونگی این واقعه در جریان است و سوءرفتار احتمالی ماموران بررسی و پیگیری خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید