محمد بارکیندو، دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، ضمن استقبال از اقدام داوطلبانه عربستان جهت کاهش تولید نفت، گفت این حرکت در هدایت بازارها در دوران کاهش فصلی تقاضای نفت در سه ماه نخست سال جدید میلادی، کمک‌کننده خواهد بود.

استقبال اوپک از کاهش داوطلبانه نفت عربستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: محمد بارکیندو دبیر کل اوپک روز چهارشنبه در گردهمایی مجازی روز چهارشنبه امارات موسوم به «گلف اینتلیجنس» گفت موجودی نفت جهان در کشورهای اوپک و غیر اوپک بسیار بالا است.

رویترز نوشت: عربستان رئیس کنونی اوپک اوایل ماه با اعلام این که تولید نفت خود را در ماه های فوریه و مارس یک میلیون بشکه دیگر کاهش می دهد بازارها را غافلگیر کرد.

قیمت نفت در هفته گذشته با توجه به تمدید کاهش تولید از سوی اوپک پلاس و اعلام عربستان برای خروج یک میلیون بشکه‌ای نفت این کشور از بازار،‌ با رشدی حدود هشت درصد همراه شد.

سال گذشته میلادی برای نفت، سال سقوط بود. قیمت نفت با کاهش تقاضا به دلیل شیوع کرونا و افزایش عرضه از سوی تولیدکنندگان عمده آن پایین آمد. هر چند که توافق اوپک پلاس توانست تا حد زیادی از این کاهش قیمت را جبران کند با این حال، همچنان قیمت نفت در مقایسه با ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی پایین است.

این کاهش قیمت باعث شده تا اکثر کشورهای تولیدکننده نفت که بخش عمده‌ای از درآمدهای خود را بر روی فروش طلای سیاه برنامه‌ریزی می‌کنند، با کسری بودجه روبرو شوند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید