یکی از اعضای کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق می‌گوید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به علت جنایات جنگی و تحریم چهره‌های میهن‌پرست این کشور، باید محاکمه گردد.

نماینده پارلمان عراق خواستار محاکمه ترامپ شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «مختار الموسوی» عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق امروز پنجشنبه تصریح کرد: بعد از جنایت های جنگی که ترامپ مرتکب شده و تحریم هایی که علیه چهره های سرشناس ملی عراق وضع کرده است، محاکمه او واجب شده است.

وی تصریح کرد: آمریکا به اعمال تحریم های یکجانبه خود علیه شخصیت ها و چهره های سرشناس مختلف خواه در داخل یا خارج از عراق ادامه خواهد داد.

الموسوی که با پایگاه خبری «المعلومه» عراق گفت وگو کرد، خاطرنشان ساخت: اقدامات آمریکا در اعمال تحریم ها هیچ معنا و مفهوم یا تاثیری ندارد و صرفا اجرای سیاست ترامپ است که بایستی به خاطر جنایت های جنگی اش و نیز راه انداختن هرج و مرج اخیر در کشورش مجازات شود.

دستگاه قضایی عراق اخیرا با صدور حکم جلب «دونالد ترامپ» گام مهمی را برداشت تا مسیر محاکمه رییس جمهوری آمریکا به دلیل جنایت ترور شهیدان سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس و «حاج ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق و همرزمان آنها بویژه پس از پایان دوره ریاست جمهوری وی در آینده نزدیک، هموارتر شود.

الموسوی تاکید کرد: اقدامات دولت آمریکا در اعمال تحریم علیه شخصیت های میهن پرست عراقی دخالت در امور داخلی این کشور است و ایجاب می کند که دولت عراق درقبال این دخالت ها پاسخی قاطع نشان دهد.

وزارت خزانه داری آمریکا چهارشنبه شب اعلام کرد که نام «ابوفدک المحمداوی» رئیس ستاد کل نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق را به فهرست تروریسم  افزوده است.

دفتر کنترل دارایی‌ های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه شب  گذشته نیز «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را در فهرست تحریم خود قرار داد که این تصمیم دولت آمریکا با موجی از محکومیت‌ها و مخالفت‌ها در سطح مسئولان، احزاب، تشکل‌ها و مردم عراق روبرو شد.

سازمان الحشد الشعبی عراق بر پایه فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی این کشور برای پاسداری از خاک عراق در برابر یورش تروریسم داعشی – تکفیری پایه‌گذاری شد.

سازمان الحشد الشعبی عراق در سالهای گذشته نقشه‌های آمریکا را با بیرون راندن گروه تروریستی داعش از بین برد و کاخ سفید را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت و تداوم روحیه جهادی، مبارزاتی و مقابله با اشغالگری آن در سالهای پس از شکست داعش نیز نگذاشته است تا اشغالگران آمریکایی و همدستان منطقه‌ای آنها به اهداف مورد نظر خود در عراق دست یابند و به عقیده تحلیلگران عراقی، همین ناتوانی و ضعف دولت آمریکا در رسیدن به اهدافش و خنثی شدن نقشه‌هایش در عراق و حضور پررنگ الحشدالشعبی در عرصه‌های مختلف در این کشور در سایه تاکید در مناسبت‌های مختلف بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی از عراق باعث شده تا دولت آمریکا به خیال خود در پایان عمرش با تحریم کردن رئیس سازمان الحشد الشعبی و رئیس ستاد کل آن بخواهد به نوعی از این سازمان انتقام بگیرد و این درحالی است که تاکنون سیاست شکست خورده تحریمی آمریکا راه به جایی نبرده و هر روز ضعف و ناتوانی این کشور را در سطح جهان و بویژه منطقه بیش از پیش نمایان کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید