هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در پیامی توییتری دولت سعودی را مسئول قتل «جمال خاشقجی» معرفی کرد.

اذعان هیلاری کلینتون به قتل خاشقجی توسط سعودی‌ها

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا امروز چهارشنبه در پیامی توییتری اعلام کرد: اگر «معارض» را ندیده‌اید، امیدوارم که ببینید. این مستند فوق‌العاده قدرتمند درباره ترور «جمال خاشقجی» به دست دولت سعودی است که برای تماشا در دسترس قرار دارد.

این در حالیست که وب سایت رسمی فیلم «معارض» پیشتر اعلام کرده بود که نمایش آن در سراسر آمریکا همزمان با سال نو میلادی آغاز می‌شود.

قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول

جمال خاشقجی روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی، سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس روزنامه آمریکائی واشنگتن پست دوم ماه اکتبر ۲۰۱۸ به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شد؛ اما هرگز از آن خارج نشد.

ریاض در ۲۰ اکتبر همان سال قتل خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان سعودی را تایید کرد. دادستان این کشور مدعی شد که خاشقجی بعد از «درگیری» با چند نفر در داخل کنسولگری «فوت» کرده و ۱۸ شهروند این کشور نیز در این رابطه بازداشت شده‌اند.

دادستان کل عربستان سعودی اعلام کرد که ۵ تن از متهمان پرونده قتل خاشقجی به اعدام و ۳ مظنون نیز مجموعاً به ۲۵ سال حبس محکوم شده‌اند.

سعود القحطانی از نزدیکان و مشاور محمد بن سلمان، احمد العسیری معاون سابق رئیس سازمان اطلاعات و محمد العتیبی سرکنسول عربستان سعودی در استانبول که احتمال نقش آنان در این جنایت وجود دارد، توسط دادگاه مذکور تبرئه شده‌اند!

دادستانی کل استانبول ۳۱ اکتبر سال گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جمال خاشقجی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در این شهر، طبق نقشه قبلی خفه و کشته شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید