آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت نشان می دهد که در یک سال گذشته یعنی از آذر ماه ۹۸ تا آذر ماه ۹۹، کمترین افزایش قیمت مربوط به گوشت گوسفندی و گوساله بوده است.

گزارشی از گرانی کالاهای اساسی مهم؛ برنچ تایلندی ۱۲۰ درصد و مرغ ۹۳ درصد گران شد!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که از بین انواع برنج، ‌گوشت و شکر که وضعیت قیمت آن‌ها در آذرماه امسال منتشر شده، قیمت تمام کالاها به جز گوشت گوساله بین ۲۳.۷ تا ۱۲۰ درصد نسبت به آذر سال قبل افزایش داشته است.

بر اساس این آمار بیشترین افزایش قیمت در آذر امسال مربوط به برنج تایلندی بوده که قیمت آن با ۱۲۰ درصد افزایش از ۷۸۰۰ تومان در آذر سال قبل به ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان در ماه مشابه سال جاری رسیده است.

البته قیمت برنج پاکستانی باسماتی، طارم اعلا و داخلی هاشمی درجه یک نیز در این مدت به ترتیب ۹۸، ۴۶.۷ و ۴۶.۲ درصد افزایش داشته و در آذر امسال به حدود ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان، ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان و ۳۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است.

قیمت گوشت مرغ هم با ۹۳.۱ درصد افزایش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان در آذر سال قبل به حدود ۲۴ هزار و ۶۰۰ تومان در آذر امسال رسیده است.

اواخر مهر ماه کارگروه تنظیم بازار استان تهران قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب کرد، اما از اوایل آذر ماه قیمت هر کیلو مرغ گرم در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران به بیش از ۳۰ هزار تومان رسید و در نهایت با عرضه مرغ تنظیم بازاری از اوایل دی ماه قیمت مرغ در خرده فروشی های سطح شهر تهران به ۲۰ هزار و ۴۰۰ تا ۲۱ هزار تومان رسید.

قیمت شکر سفید و شکر بسته ۹۰۰ گرمی نیز در آذر امسال به ترتیب ۶۷.۷ و ۵۳.۸ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است؛ به‌طوری‌که قیمت هر کیلوگرم شکر سفید و هر بسته ۹۰۰ گرمی شکر در آذر امسال به حدود ۸۵۰۰ تومان رسیده است. البته قیمت شکر در روزهای گذشته در بازار عمده فروشی به ۹۴۰۰ تومان رسیده است.

در این میان کمترین افزایش قیمت مربوط به گوشت گوسفندی و گوساله است که قیمت هر کیلو از این دو محصول با ۲۳.۷ و ۲۵.۴ درصدافزایش قیمت در آذر امسال به حدود ۱۱۰ هرار تومان و ۹۶ هزار تومان رسیده است. قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی و گوساله در ماه مشابه سال قبل حدود ۸۹ هزار تومان و ۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

بررسی قیمت این اقلام اساسی طی یک ماه نیز نشان می‌دهد قیمت همه اقلام یاد شده به جز گوشت گوسفندی با کاهش ۰.۶ درصدی قیمت، در آذر امسال نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافته و میزان افزایش قیمت‌ها طی یک ماه هم بین ۰.۷ درصد (برنج پاکستانی باسماتی) تا ۱۸.۶ درصد (برنج تایلندی) بوده است.

قیمت برنج، شکر و گوشت در سال ۹۹ چقدر گران شد؟

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید