محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: از خودکشی جوانی که قصد داشت با پریدن از روی پل هوایی به زندگی‌اش پایان بدهد، جلوگیری شد.

جزییات خودکشی جوان شیرازی روی پل هوایی؛ آتش‌نشانان مانع شدند

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، محمدهادی قانع در خصوص مهم‌ترین لحظات از صحنه خودکشی یک پسر جوان در پل هوایی خیابان سرداران که ساعت ۲۰:۲۴ دقیقه پنجشنبه رخ داد گفت: پسر ۲۲ ساله ای که قصد داشت با پریدن از روی پل هوایی به زندگی‌اش پایان بدهد با تدابیر و سرعت عمل آتش نشانان به زندگی بازگشت.

وی ادامه داد: با دریافت این گزارش بلافاصله اکیپ امداد و نجات از سه ایستگاه ۹،۱۲ و ایستگاه بانوان به محل اعلام شده و در مدت چهار دقیقه در خیابان سرداران حاضر شدند.

قانع افزود: آتش نشانان با حضور در محل اعلام شده مشاهده کردند پسر ۲۲ ساله‌ای خود را به لبه پل رسانده و قصد دارد با پرتاپ خود اقدام به خودکشی کند.

آتش نشانان پس از مشاهده وضعیت موجود به دو گروه تقسیم شدند و در حالی که اکیپ اول وارد گفتگو با پسر جوان شده و سعی داشتند او را متقاعد کنند؛ اکیپ دوم به سرعت تشک نجات را در پایین پل مستقر کرده و ایمنی کامل محل را برقرار کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز اظهار کرد: در حالی که تلاش ها برای متقاعد کردن پسر جوان نتیجه نداده و او قصد داشت خود را به پایین پرتاب کند یکی از آتش نشانان خود را به جوان رسانده و با اقدام سریع و اصولی مانع از سقوط وی شد.

محمد هادی قانع در پایان عنوان کرد: یکی از معمول ترین حوادثی که نیروهای آتش نشانی در کنار انبوه وظایف ماموریت ها به آن رسیدگی می کنند حادثه «تهدید یا اقدام به خودکشی» است که اگر چه نسبت به سایر ماموریت ها گستردگی و فراوانی بالایی ندارد اما با به توجه اهمیت حفظ جان انسانها و تاثیر این حادثه در امنیت روانی شهروندان در زمره ماموریت های حساس آتش نشانان به حساب می‌آید.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید