سعید موسوی معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی از ناسالم بودن کیفیت هوای ارومیه برای گروههای حساس خبر داد.

کیفیت هوای ارومیه برای گروههای حساس ناسالم اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، سعید موسوی در خصوص آخرین وضعیت کیفیت هوای ارومیه افزود: طبق آخرین پایش سامانه‌های سنجش آلودگی هوا در ساعت ۱۶ امروز جمعه شاخص استاندارد و بین المللی هوا ۱۲۳ و ناسالم برای گروه‌های حساس از جمله بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان است.

وی با بیان اینکه از ظهر امروز جمعه به دلیل پایداری و سکون هوا کیفت هوای ارومیه برای گروه‌های سنی حساس به مرز ناسالم رسیده است افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی این وضعیت یعنی سکون و پایدار و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی تا فردا تداوم دارد.

وی بیان کرد: کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز و خودداری از خروج غیرضروری از منزل نیز باید جزو اولویت شهروندان قرار گیرد.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی و تأسیسات گرمایشی به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری هم لازم است رعایت شود.

وی با بیان اینکه در روزهای آینده احتمال کاهش کیفیت هوا و افزایش آلاینده‌ها در ساعت بعد از ظهر دور از انتظار نیست، اظهار کرد: توصیه می‌شود در طول هفته جاری شهروندان از ماشین‌های شخصی خود کمتر استفاده کنند و در زمینه استفاده از سوخت‌های فسیلی صرفه‌جویی نمایند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان‌غربی در اظهار داشت: در راستای جلوگیری از آلودگی هوا باید از تردد خودروهای دودزا و همچنین از برخی فعالیت‌هایی که در سطح شهر منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود توجه و جلوگیری شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید