در دور دوم نشست مشترک کنگره که شامگاه چهارشنبه به وقت محلی برگزار شد، اسکات پری عضو جمهوری‌خواه از ایالت پنسیلوانیا به همراه چند جمهوری‌خواه دیگر از مجلس نمایندگان به آرای گزینشگران این ایالت اعتراض کردند.

آغاز سومین دور نشست مشترک کنگره آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران

به گزارش ایرنا، در دور دوم نشست مشترک کنگره که شامگاه چهارشنبه به وقت محلی برگزار شد، اسکات پری عضو جمهوری‌خواه از ایالت پنسیلوانیا به همراه چند جمهوری‌خواه دیگر از مجلس نمایندگان به آرای گزینشگران این ایالت اعتراض کردند.

۲ سناتور هم از این اعتراض حمایت و درخواست آنها را امضا کرده بودند. به همین دلیل ۲ مجلس از هم جدا شد تا به این اعتراض رسیدگی کنند.

در مجلس سنا این اعتراض به سرعت رسیدگی شد و با ۹۲ رای مخالف سناتورها روبرو شد. در مجلس نمایندگان هم این اعتراض ره به جایی نبرد. از این رو ۲۰ رای گزینشگران این ایالت در سومین دور از نشست مشترک کنگره که بامداد پنج‌شنبه برگزار شد، به سبد جو بایدن و کامالا هریس رفت.

در حالیکه بایدن ۲۹۶ رای گزینشگران را از آن خود کرده بود، لویی گومرت که پیشتر از مایک پنس شکایت کرده بود، نسبت به آرای گزینشگران ایالت ویسکانسین اعتراض کرد اما به دلیل حمایت نشدن از سوی سناتورها، ره به جایی نبرد.

به این ترتیب، جو بایدن و کامالا هریس به ۳۰۶ رای گزینشگر رسیدند و قرار است در ۲۰ ژانویه قدرت را در دست گیرند.

در این شمارش آرا، دونالد ترامپ و مایک پنس هم توانستند ۲۳۲ رای گزینشگران را به خود اختصاص دهند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید