محمود مرادخانی، متخصص طب تسکینی و درد گفت: سردرد و کمردرد شایع‌ترین دردهای ناشی از کرونا است و درد بیشتر از ۳ تا ۶ ماه، مزمن است.

بهترین داروی برای «درد» بیماران کرونایی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یک متخصص طب تسکینی و درد گفت: بهترین درمان درد ناشی از کرونا استفاده از مسکن‌های ساده مانند استامینوفن و ناپروکسن است و به هیچ عنوان استفاده از آسپرین برای این بیماران که به ویژه دارای تب‌های ویروسی هستند، توصیه نمی‌شود.

محمود مرادخانی  اظهار کرد: یکی‌از شایع‌ترین علل مراجعه به کلینیک‌های درمانی، درد است که در میان انواع آن سردرد و کمردرد شایع‌ترین است.

وی افزود: در صورتی که درد بیش از حد اندازه طول بکشد و یا مدت زمان ماندگاری آن بیش از ۳ تا ۶ ماه باشد مزمن است.

مرادخانی ادامه داد: کمردرد یکی‌از شایع‌ترین دردها محسوب می‌شود و درمان آن با روش‌های متعدد انجام می‌گیرد که در گام نخست تغییر سبک زندگی باید مدنظر قرار گیرد، فرد وزن خود را کاهش داده و نشستن و برخاستن و یا نحوه بلند کردن اجسام توسط آن به صورت صحیح انجام گیرد.

این متخصص طب تسکینی و درد افزود: پس‌از تغییر سبک زندگی، انجام فیزیوتراپی و استفاده از داروهای ساده مانند مسکن مدنظر است و باید توجه داشت اگر استفاده از داروهای مسکن بی‌جا و خودسرانه باشد مشکلات کلیوی، گوارشی و حتی خونریزی در فرد ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی از طریق این روش‌ها درد بهبودی نیابد و درمان نشود از راهکارهای مانند ازن درمانی، تزریق ژل و لیزر و در نهایت جراحی استفاده می‌شود.

مرادخانی با بیان اینکه حدود ۱۰ سال است که کلینیک‌های درد در کشور ایجاد شده‌اند، گفت: تمرکز این کلینیک‌ها در تهران است و توسعه کلینیک‌های درد در استان‌های مختلف حایز اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

این متخصص طب تسکینی و درد در رابطه با دردهای ناشی از بیماری کرونا، گفت: شایع‌ترین دردها به دلیل ابتلا به این بینماری سردرد است؛ همچنین دردهای استخوانی و عضلانی اطراف ستون فقرات و عضلات می‌تواند برای بیمار کلافه کننده باشد.

وی اضافه کرد: بهترین درمان درد ناشی از کرونا دارو درمانی و استفاده از مسکن‌های ساده مانند استامینوفن و ناپروکسن است و به هیچ‌عنوان استفاده از آسپرین برای این بیماران که به ویژه دارای تب‌های ویروسی هستند توصیه نمی‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید