نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: حقوق کارگران برای سال آینده با توجه به تورم ۳۰ درصدی در آخرین نرخ اعلامی، به نظر می‌رسد محتمل‌ترین سناریو رشد نزدیک به ۳۰ درصد باشد.

حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، هر ساله میزان افزایش حقوق کارگران برای سال آینده در یک شورای سه جانبه با حضور نمایندگان کارگران، نمایندگان کارفرمایان و دولت تعیین می‌شود. اگر چه هنوز جلسات شورای عالی کار آغاز نشده، اما باید دید با توجه به تورم موجود در جامعه نمایندگان کارگران چه پیشنهادی برای افزایش حقوق دارند.

 فرامرز توفیقی، نماینده کارگران در شورای عالی کار از بسته نشدن پرونده افزایش حقوق کارگران در سال جاری خبر داد.

او می‌گوید: پرونده افزایش حقوق کارگران در سال ۱۳۹۹ هنوز برای ما بسته نشده، هیات تخصصی دیوان عدالت نیز شکایت ما را پذیرفته و مصوبه دستمزد امسال را رد کرده است؛ بنابراین کارگران درصدی از حقوق امسال را طلب دارند.

طبق اظهارات این نماینده کارگران، تا زمانی که این مساله حل نشود ورود به موضوع افزایش حقوق سال ۱۴۰۰ اشتباه است، مگر این که دو ضلع دیگر بپذیرند که درصدی از افزایش دستمزد سال ۱۴۰۰ را ناشی از کم‌کاریشان در سال ۱۳۹۹ ببینند.

او در پایان خاطر نشان کرد: در سال جاری، تعیین میزان افزایش حقوق کارگران از ماده ۴۱ خارج شد. دو ضلح دیگر و به خصوص دولت اصلا این ماده را ندیدند. دولت باید در راستای ماده ۴۱ قانون کار و مولفه‌های تاثیرگذار در دستمزد یعنی تورم سبد معیشت اقدام کند ولو به این که پوشش ۱۰۰ درصدی ندهد.

طبق اعلام مرکز آمار ایران، تورم سالانه در آذر ماه ۳۰٫۵ درصد برآورد شده است. اگر قرار بر افزایش حداقل حقوق سال ۱۴۰۰ طبق آخرین تورم اعلامی باشد با رشد ۳۰ درصد حداقل دستمزد احتمالا این رقم از ۱٫۹ میلیون تومان به حدود ۲٫۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

کمیسیون اجتماعی مجلس نیز مصوب کرده که حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۲۵ درصد به‌صورت پلکانی افزایش یابد، بنابراین به نظر می‌رسد محتمل‌ترین سناریو برای افزایش حقوق کارگران در سال آینده احتمالا افزایش ۳۰ درصدی باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسگری FR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    0 0
    عزیزان من تورم هر ماه 30 درصد هست نه کل سال در واقع الان ما باید انقلاب حقوق انجام دهیم اگر خواستار تمام شدن رکود در بازار هستیم چون بیش از 60 میلیون نفر با خانواده هاشون وجود دارن که قدرت خرید ندارن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید