معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان جدیدترین آمار مبتلایان و جانباختگان ویروس کرونا در این استان تا ۱۶ دی ماه را اعلام کرد.

آخرین وضعیت کرونا در گیلان/ حال ٩٠ بیمار وخیم است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: هم اکنون ۴۶۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان استان بستری هستند.

دکتر مسعود نوروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  ۷۸ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده است.

وی خاطر نشان کرد: ٩٠ بیمار مبتلا به ویروس کرونا به دلیل وخامت حال در بیمارستان های استان گیلان تحت مراقبت های ویژه هستند.

وی با اشاره به نقش ورزش و تغذیه سالم در تقویت سیستم ایمنی بدن بیان داشت: در کنار رعایت توصیه های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از جمله فاصله گذاری اجتماعی، شستن مرتب دست ها و استفاده از ماسک باید به ورزش و تغذیه سالم نیز توجه شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر این مطلب که نباید از نقش ورزش غافل شد، اظهار داشت: انجام حرکات ورزشی ترجیحا در منزل با توجه به شرایط کرونا بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده از میوه و سبزی و پرهیز از فست فود و مواد غذایی آماده باید مورد توجه مردم باشد.

 مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۶۲۰ نفر رسید،  تاکنون یک میلیون و ۲۹ هزار و ۲۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

 ۴۸۲۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۷ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۴۱۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

مجموع جانباختگان بر اثر بیماری کووید ١٩ در ایران به ۵۵ هزار و ۷۴۸ نفر رسید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید