بازنشستگان در پایان تجمع اعتراضی امروز، بیانیه ای در رابطه با تخلفات دولت در اجرای کامل متناسب‌سازی قرائت کردند.

تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی در اعتراض به شرایط معیشتی/ بیانیه این تجمع و خواسته‌های بازنشستگان قرائت شد
به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، بازنشستگان علاوه بر درخواست مجدد اجرای کامل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با سایر صندوق‌های بازنشستگی، به مسئولان وزارت رفاه و سازمان تأمین اجتماعی نسبت به شرایط معیشتی و همچنین حقوق اعتراض کردند.
پس از برآورده نشدن درخواست بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر اجرای کامل طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران و تجمع آنها در مقابل ادارات سازمان تأمین اجتماعی، بار دیگر آنها با برگزاری تجمعاتی خواستار رسیدگی به خواسته‌هایشان شدند.
بازنشستگان علاوه بر درخواست مجدد اجرای کامل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با سایر صندوق‌های بازنشستگی، به مسئولان وزارت رفاه و سازمان تأمین اجتماعی نسبت به شرایط معیشتی و همچنین حقوق اعتراض کردند.
بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی درخواست اصلاح ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی از مجلس شورای اسلامی،  افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی بر اساس نرخ تورم سالیانه، رفع اشکال متناسب سازی حقوق از کار افتادگان و بازماندگان و محاسبه متناسب‌سازی حقوق برابر سی روز کاری، درخواست اختصاص بودجه از منابع دولت برای متناسب‌سازی به سازمان تأمین اجتماعی همانند صندوق بازنشستگی کشوری، رفع تبعیض ناروا بین همکار و غیرهمکار (ماده ۶۹ آیین نامه)، احتساب کامل سنوات ارفاقی مشاغل سخت و زیان‌آور در متناسب‌سازی، تصویب طرح سه جانبه گرایی وپیش بینی نماینده بازنشستگان کارگری  در شورای عالی تامین اجتماعی، اختصاص دو درصد سهام شستا به مستمری بگیران تامین اجتماعی،پیشنهاد اصلاح بند و تبصره ۲ بودجه ۱۴۰۰ و اختصاص افزایش بودجه اختصاص یافته از مبلغ ۹۰۰ هزار میلیارد ریال به ۱۵۰۰ هزار میلیارد ریال و الزام سازمان تأمین اجتماعی به ترمیم متناسب‌سازی در سال ۱۴۰۰ و پرداخت عیدی سالیانه همانندکارگران شاغل را مطرح کردند.
در پایان این تجمع، بیانیه‌ای از سوی بازنشستگان در رابطه با تخلفات دولت در اجرای کامل متناسب‌سازی قرائت شد: در حالی که تورم و گرانی بیداد می‌کند و شرایط بحرانی ناشی از ادامه شیوع کرونا دردی بر سایر دردهای بازنشستگان و مستمری بگیران و ازکارافتادگان اضافه کرده است، بارها با وجود بیماری و مشکلات جسمی و در شرایط مختلف آب وهوایی صدای مطالبه‌گری را به گوش مسئولین و نمایندگان مجلس رساندیم. بارها نامه‌نگاری و طومارنویسی کردیم، اما جز وعده‌هایی که هیچ‌گاه محقق نشد و سرابی که هیچگاه به واقعیت نپیوست چیزی ندیدیم. سفره‌های ما روز به‌روز خالی‌تر و درد و رنج ما افزونتر شد.
هدف ما رساندن صدای مظلومیت و حق طلبی‌مان برای برآورده کردن خواسته‌هایی است که برای دست اندرکاران دولت و مسئولین صندوق بازنشستگی کار بسیار ساده‌ای است. ما عمر و جوانی را برای خدمت به این کشور گذاشته‌ایم و آنچه خواهان آن هستیم زیاده‌طلبی و یا خدای نکرده ناشی از عدم احساس مسئولیت در برابر مشکلات موجود نیست و از تکرار آن هیچ‌گاه خسته نخواهیم شد.
خواسته‌های بازنشستگان به شرح زیر است:
نرخ سبد اعلام شده در اوایل سال از سوی شورای عالی کار حدود ۵ میلیون تومان برآورد شده است و این درحالیست که گرانی و تورم روز به روز افزایش می‌یابد و مستمری بازنشستگان پاسخگوی هزینه‌های معمول و جاری زندگی نیست. ما خواهان افزایش مستمری بازنشستگان با لحاظ کردن نرخ واقعی تورم هستیم. در حالیکه اعلام شده که درآمد کمتر از ۱۰ میلیون زیر خط فقر است، حقوق دریافتی ما در حال حاضر پایین‌تر از خط فقر است و فیش حقوقی ما خود تصویر واضحی از این فاجعه است.
ما خواهان اجرای متناسب‌سازی عادلانه مطابق با سبد معیشت خانوار در نیمه دوم سال ۹۹ و برابر با حقوق حداقل‌بگیران و میانه‌بگیران بازنشستگان کشوری هستیم و تبعیض در ضوابط متناسب‌سازی و همسان‌سازی درمیان بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی را نمی‌پذیریم.
دولت به صندوق‌های بازنشستگی و به‌ویژه به صندوق سازمان تأمین اجتماعی میلیاردها تومان بدهکار است. دولت می‌تواند و باید بدهی خود را به صندوق‌های بازنشستگی به‌ویژه به صندوق سازمان تأمین اجتماعی بپردازد تا منابع لازم برای تأمین هزینه بهداشت و درمان تمام بیمه شدگان و همچنین پرداخت مستمری‌ها تأمین شود.
ما با هرگونه واگذاری منابع صندوق‌های بازنشستگان از سوی دولت که در واقع خیانت در امانت است مخالفیم و خواهان توقف بی‌چون و چرای واگذاری‌ها در قالب بودجه‌ریزی دولتی هستیم.
متأسفانه در سالیان گذشته اکثر کانونهای صنفی نقشی در مطالبه‌گری و احقاق حقوق ما نداشته‌اند لذا خواهان انحلال آنها و برگزاری انتخابات برای انتخاب افراد شایسته و خدمتگزار به بازنشستگان و ملت هستیم.
کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید