به دنبال توافق دو کشور قطر و عربستان جهت بازگشایی حریم هوایی و مرزهای زمینی و دریایی، وزارت خارجه ترکیه از این اقدام استقبال کرد.

ترکیه از توافق قطر و عربستان سعودی استقبال کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، وزارت خارجه ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای از توافق قطر و عربستان سعودی برای گشودن حریم هوایی و مرزهای زمینی و دریایی ابراز خرسندی کرد.

در متن این اطلاعیه که آمده است: «از تصمیم اتخاذ شده برای گشودن مرزهای زمینی، دریایی و هوایی بین قطر و عربستان سعودی استقبال می‌کنیم. این پیشرفت گام مهمی در راستای حل و فصل درگیری‌ها در منطقه خلیج‌فارس که از ژوئن ۲۰۱۷ ادامه دارد، است».

در ادامه آمده است که تلاش بازیگران بین‌المللی به ویژه کویت، که با اقدامات میانجی‌گرانه و تسهیل‌کننده در این تصمیم‌گیری سهیم بودند، تحسین برانگیز است. امیدواریم این اختلاف بر پایه احترام متقابل به حاکمیت کشورها به صورت جامع و دائمی حل و تحریم‌های دیگر علیه مردم قطر در اسرع وقت لغو شود.

وزارت خارجه ترکیه همچنین اعلام کرد که کشور ما به‌عنوان شریک استراتژیک شورای همکاری خلیج‌فارس که اهمیت زیادی برای امنیت و ثبات منطقه قائل است، به پشتیبانی خود از تمام تلاش‌ها در این راستا ادامه خواهد داد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید