مژگان خانلو، سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه‌وبودجه گفت: با حذف یارانه ۲۰ میلیون نفر در سال آینده در حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع صرفه‌جویی می‌شود.

احتمال حذف یارانه ۲۰ میلیون نفر در سال آینده

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، طبق آخرین آمارهای اعلام شده در حال حاضر حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی می‌گیرند و برای سال آینده نیز دولت پیشنهاد داده که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ همان رقم ۴۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان امسال برای پرداخت این یارانه در نظر گرفته شود.

علی‌رغم این که این رقم برای بودجه سال آینده تغییر نکرده اما در بند یک تبصره ۱۴ از حذف سه دهک سخن گفته شده است. طبق این بند، «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از کلیه بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و بر اساس معیارها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه تعیین می‌گردد نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌بگیران، با ارائه دلیل و مدرک به افراد، اقدام کند.»

گسترش‌نیوز در این رابطه نوشته، طبق گفته مژگان خانلو، سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه‌وبودجه، طبق لایحه بودجه برآورد می‌شود اگر شناسایی‌ها صورت گیرد احتمالا یارانه ۲۰ میلیون نفر در سال آینده حذف شود که از این طریق در حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع صرفه‌جویی می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید