بورس تهران در جریان معاملات روز گذشته با افزایش ۱۳۲۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۴۷۲ واحد رسید.

پیش بینی بازار بورس امروز ۱۵ دی ۹۹

به گزارش سلام نو به نقل از نبض بورس، در روز گذشته شاخص کل با یک افزایش ارتفاع ضعیف به کار خود پایان داد و شاهد خروج پول حقیقی از بازار برای ششمین روز متوالی بودیم. بورس امروز ۱۵ دی ۹۹ چگونه خواهد بود؟ کدام گروه‌ها مورد توجه سهامداران قرار خواهند گرفت؟

بورس روز گذشته در حالی کار خود را آغاز کرد که در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازار شاهد فشار عرضه بودیم و به همین دلیل شاخص ها قرمزپوش شدند اما با گذشت زمان به فشار تقاضا عمدتا از سوی حقوقی های بازار افزوده شد و اکثر نمادها سبزپوش شدند در نتیجه شاخص ها نیز رویه خود را عوض کردند و به ناحیه سبز بازگشتند. بازار نوسانی امروز اما دوباره شاهد فشار عرضه بود به طوری که از سبزی شاخص ها در پایان بازار کاسته شد. 

در نهایت در پایان داد و ستدهای روز گذشته بازار سرمایه شاخص کل با افزایش ۱۳۲۵ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۴۷۲ واحدی آرام گرفت. افزایش شاخص کل آن قدر شکننده بود که می شد با منفی شدن دو شاخص ساز روز گذشته شاخص کل کار خود را با رنگ قرمز به پایان برساند. 

شاخص کل هموزن نیز با ۵۴۰ واحد افزایش معادل ۰.۱۲ درصد به ۴۵۵ هزار و ۷۱۰ واحد رسید. 

از نکات مهم بازار روز گذشته می‌توان به خروج دوباره پول حقیقی از بازار به میزان ۶۲۱ میلیارد تومان و همچنین رسیدن ضرر پالایشی یکم به ۲۶ درصد اشاره کرد.  

بورس امروز ۱۵ دی ۹۹ چگونه خواهد بود؟

رویا ذبیحی سامانی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه درباره بازار امروز گفت: با توجه به بهبود تقاضا در کلیت بازار در روز معاملاتی گذشته و کاهش خروج پول حقیقی از بازار، انتظار افزایش تقاضا در بازار امروز و معاملات متعادل را داریم.

وی درباره وضعیت گروه های مختلف گفت: قیمت گذاری دستوری در صنعت فولاد باعث شده که قیمت های بورس کالا با قیمت های جهانی ۲۰ درصد فاصله داشته باشد و فولاد مبارکه به عنوان بزرگ ترین فروشنده در بورس کالا با مشکل مواجه شود و باعث معاملات منفی در گروه فلزی و در ادامه تاثیر گذاری در کلیت بازار شود. ذبیحی افزود: انتشار بخشنامه واگذاری سهم دولت در پالایشگاه ها به بانک ها، باعث می شود که ۲۹۰هزار میلیارد ریال از طلب دولت به بانک ها تهاتر شده و خبر خوبی برای این گروه می باشد که باعث چرخش توجه سهامداران به این گروه می شود. از طرفی با اصلاح زیاد پالایشگاه ها و انتشار خبر واگذاری سهم دولت، می توان به معاملات بهتر در این گروه در فردا امیدوار بود. فصل سرما و شروع قطعی گاز، باعث توقف تولید در شرکت های سیمانی شده و در ادامه می تواند به پتروشیمی هایی که در مناطقی غیر از ماهشهر و عسلویه هستند، تسری یابد و باعث کاهش تولید و معاملات منفی در این نوع شرکت ها شود. با انتشار گزارشات آذر ماه صنایع لاستیک و خودرو، افزایش نرخ خوبی داشتن و توجه بازار را به خود معطوف خواهند کرد. افزایش قیمت متانول با رشد محسوس به ۳۰۰دلار، موجب معاملات مثبت در این گروه خواهد شد.


 
کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید