در واکنش به ماموریت احتمالی ناو انگلیسی در دریای چین جنوبی، سخنگوی وزارت دفاع چین به قدرت‌های هشدار داد این اقدام توسط پکن تلافی خواهد شد.

چین غرب را به تلافی تهدید کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، تان کفی، سخنگوی وزارت دفاع چین در کنفرانس مطبوعاتی امروز (شنبه) خود گفت: طرف چینی باور دارد که دریای چین جنوبی نباید به دریای محل رقابت قدرت‌هایی که سلاح و کشتی جنگی دارند، تبدیل شود.

او استدلال کرد که "منبع واقعی نظامی‌سازی" در این منطقه "از کشورهایی خارج از این منطقه سرچشمه می‌گیرد که کشتی‌های جنگی خودشان را به هزاران کیلومتر دورتر از سرزمینشان می‌فرستند تا قدرتنمایی کنند."

سخنگوی وزارت دفاع چین در ادامه گفت: ارتش چین به منظور حفاظت از استقلال، امنیت و منافع خودش و همچنین صلح و ثبات در دریای چین جنوبی اقدامات ضروری را انجام خواهد داد.

او افزود که "تقویت و توسعه نظامی چین همواره بخشی از نیروی صلح جهانی بوده است" و ابراز امیدواری کرد که "طرف‌های مختلف بتوانند پیش داوری خودشان را تصحیح کرده و دیدگاهی منطقی به چین و توسعه نظامی آن داشته باشند."

این اظهارات پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر احتمال استقرار جدیدترین ناوهواپیمابر انگلیس تحت عنوان اچ‌ام‌اس کویین الیزابت ظرف ماه‌های آتی در جنوب چین در راستای اولین ماموریت عملیاتی این ناو مطرح می‌شود.

در فوریه ۲۰۱۹ گوین ویلیامسون، وزیر دفاع وقت انگلیس تایید کرد که اولین ماموریت عملیاتی این ناو شامل دریای چین جنوبی می‌شود. در همان زمان همچنین گزارش‌هایی از احتمال پیوستن این ناو به واحدهای ارتش آمریکا و نیروهای ژاپن در نزدیکی جزایر ریوکیو منتشر شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید