صادق ضیائیان، مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: شاخص آلودگی هوای تهران در این هفته از عدد ۲۰۰ هم عبور می کند.

هشدار خطرناک هواشناسی درباره آلودگی هوای تهران

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: اگر منابع آلاینده هوا تغییر نکند و فعالیت کارخانه‌ها و خودروها کاهش نیابد عددهای شاخص آلودگی هوا این هفته بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ ماندگار خواهد بود و ممکن است شاخص آلودگی هوا از عدد ۲۰۰ هم عبور کند.

صادق ضیائیان در پاسخ به این سوال که آلودگی هوای کلانشهرها و شهرهای صنعتی فعلا تا چه زمانی ادامه دارد؟، اظهار داشت: با توجه به وضعیت هوای پایدار، تا پایان هفته در اغلب شهرهای کشور جوی پایدار داریم که این موضوع موجب افزایش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی و پرجمعیت می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: البته یکشنبه شب تا دوشنبه ۱۵ دی، وزش محدود باد در سطح شهر تهران خواهیم داشت، اما وضعیت چندان تغییری نمی‌کند.

* احتمال عبور شاخص آلودگی هوا به بالاتر از ۲۰۰ در صورت عدم مدیریت منابع آلاینده هوا

وی با بیان اینکه کماکان هشدار نارنجی برای وضع آلودگی هوا را داریم، تأکید کرد: اگر منابع آلاینده هوا تغییر نکند و فعالیت کارخانه‌ها و خودروها کاهش نیابد، عددهای شاخص آلودگی هوا این هفته بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ ماندگار خواهد بود و ممکن است شاخص آلودگی هوا از عدد ۲۰۰ هم عبور کند.

* فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز ممنوع

ضیائیان بیان کرد: هشدار آلودگی هوا در شاخص ۱۵۰ تا ۲۰۰ یعنی هوا برای همه گروه‌های سنی در وضعیت ناسالم است؛ اگر هشدار شاخص آلودگی هوا بین اعداد ۱۰۰ تا ۱۵۰ باشد یعنی هوا برای همه گروه‌های حساس ناسالم است و اگر از ۲۰۰ بالاتر برود که همان موضوع وضعیت شرایط بسیار ناسالم برای همه گروه‌های سنی خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تاکید کرد: افراد دارای بیماری‌های ریوی و قلبی و همچنین کهنسالان کودکان و افراد حساس به آلودگی هوا تا حد امکان از منزل خارج نشوند ضمن آنکه همه افراد از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

* هشدار به نهادهای متولی بابت آلودگی هوای تهران و کلان شهرها

وی در پاسخ به این سوال که این هشدار آلودگی هوا به نهادهای متولی هم داده شده است؟ بیان کرد: از هفته گذشته این هشدارها به نهادهای متولی داده شده است و پیشنهاد دادیم که در موضوع کاهش تردد خودروها و فعالیت کارخانه‌ها و مدیریت‌های لازم انجام شود.

* سازمان محیط زیست درباره تأثیر آلاینده‌ها نظر می‌دهد

ضیائیان در پاسخ به این سوال که آیا این آلودگی هوا بیشتر مربوط به تردد خودروها است یا مازوت حاصل از کارخانه‌ها است؟ گفت: ما در این باره اطلاع چندانی نداریم و فقط در خصوص پایداری و شرایط جوی صحبت می‌کنیم و این موضوع در حیطه اختیارات سازمان محیط زیست است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: شرایط پایداری هوا تا پایان هفته در شهرهایی نظیر تهران، کرج، قم، مشهد، اراک و اصفهان حاکم است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید